פרטנר בחרה באדטראן (Adtran) כטכנולוגיית הסיבים האופטיים שלה בעולם ה – GPON, וזאת לצד הטכנולוגיה הקיימת של החברה המבוססת על P2P.
בשנה שעברה בעקבות הפריסה ביישובי פריפריה, אזורי תמרוץ והרצון להכין את הרשת לאספקת חבילות 10G, החליטה פרטנר להשיק טכנולוגיית XGSPON במקביל לטכנולוגיית P2P הקיימת. פרטנר ממשיכה כיום לפרוס באמצעות 2 הטכנולוגיות וכבר הגיעה לכמיליון משקי בית.
פתרון ה – GPON של אדטראן הוא ורסטילי ומאפשר גם XGSPON, כלומר מעבר לקצבים של עד 10 גיגה.
פרטנר כבר מכוונת ל – 10 גיגה אך היא תעשה זאת על בסיס שיתוף הפעולה עם בזק שצפויה גם היא להשיק שירות 10 גיגה במהלך השנה. נזכיר שפרטנר עצרה את הפריסה העצמאית של הסיבים לטובת הסכם עם בזק, מה שמאפשר לה מחירים סיטונאיים נוחים, וכפי שזה נראה היא גם מנצלת את ההסכם בכל הכוח ומוכרת שירותי סיבים בהיקף מוגבר באזורים שבהם בעיקר אין לה תשתיות עצמאיות ולבזק יש.
בשורה התחתונה פרטנר מכוונת ל – 10 גיגה בטכנולוגיית XGSPON לצד המשך פריסה בטכנולוגיית P2P.
















