אם נשפוט לפי כמות ההודעות שיוצאות באחרונה בכל הקשור לתמיכות של ממשלות בתשתיות תקשורת, נדמה שבעולם מתחילים להבין שללא סיוע ממשלתי כזה או אחר, המגזר הפרטי לא יוכל לשאת בהשקעות הנדרשות לצורך מימון הרשתות החדשות. אחרי שבריטניה דיווחה השבוע על תוכנית סיוע מקיפה לתעשייה (https://tinyurl.com/2bwrkq8m) גם משרד המסחר בארה"ב מפרסם תוכנית לקידום ותמיכה בכל הקשור לרשתות סלולריות חדשות.
שרת המסחר של ארה"ב, ג'ינה ריימונדו, הכריזה היום על ההשקה הרשמית של הקרן לחדשנות שרשרת האספקה האלחוטית הציבורית, שתשקיע 1.5 מיליארד דולר בפיתוח רשתות פתוחות open RAN.
מינהל הטלקומוניקציה והמידע במחלקת הסחר בממשל האמריקאי NTIA אמר כי בסבב הראשון יוקצו מכספי הקרן 140 מיליון דולר למחקר, בדיקות תאימות וביצועים ברשתות open RAN בדור החמישי.
בהודעה שנמסרה נאמר שקרן החדשנות שמה לה למטרה לטפח תחרות, להוזיל עלויות לצרכנים ולמפעילי רשתות, לתמוך בחדשנות בסביבה העולמית של התקשורת ולחזק את שרשרת האספקה בדור החמישי 5G.
עוד נמסר כי היעדים כוללים פתיחת הזדמנויות לחברות חדשניות, במיוחד ארגונים קטנים ובינוניים, לתחרות בשוק שנשלט היסטורית על ידי מספר ספקים, שחלקם מהווים סיכון אבטחה גבוה.
נזכיר שהממשל האמריקאי החליט לפני מספר שנים לתמוך בטכנולוגיית ה – open RAN וזאת כחלק מהמלחמה הגלובלית בין מדינות מערביות שבראשן ארה"ב לבין סין. ארה"ב ומדינות נוספות באירופה מוציאות ספקיות טלקום סיניות מהרשתות וזאת מחשש לריגול ואיום על הביטחון הלאומי, וכן מהמירוץ על ההגמוניה בשוק האינטרנט העולמי העתידי בעיקר בדור החמישי והשישי.
רק כדי לקבל פרופורציה בישראל הסכימה הממשלה להקצות 50 מיליון שקל בלבד לטובת קידום הדור החמישי במסגרת אישור התקציב הנוכחי.
















