חברת פרטנר מנסה למצוא פתרון לבעיית התדרים "המלוכלכים" שרכשה במסגרת מכרז הדור החמישי והיא במו"מ מול משרד התקשורת. מדובר בתחום תדרים שמשרד התקשורת מייעד לשימוש משותף עם הרשות הפלסטינית בתחום ה – 2,600 וה – 3,600 מגה הרץ. פרטנר רכשה את התדרים ביודעה שהם "מלוכלכים" אך היא הניחה שתוכל להשתמש בהם בתיאום מול הרשות. כעת טוענת פרטנר מבדיקות שלה לא ניתן לבצע תיאום תדרים מול החברות הפלסטיניות והמשמעות היא שלא תוכל להשתמש בהם.
מכרז התדרים לדור הרביעי והחמישי הקצה תדרים לחברות הסלולריות כאשר עבור חלק מהרצועות נקבע שהן מיועדות לשימוש משותף עם החברות הפלסטיניות ולכן מי שיקנה אותם ישלם מחיר נמוך.
בזמנו אבי גבאי היה מנכ"ל סלקום ובמכרז סלקום שילמה מחיר גבוה מאד עבור תדרים נקיים. נטענה ביקורת כלפיו ששילם מחיר גבוה מאד ובפער משמעותי לעומת פלאפון ופרטנר. כעת מתברר שפרטנר רכשה תדרים במחיר אטרקטיבי אמנם אך תדרים אלה מופרעים, ולא בטוח שניתן להשתמש בהם.
סלקום שילמה במכרז שנערך ב – 2020 115 מיליון שקל, פלאפון שילמה 88.2 מיליון שקל, ופרטנר והוט מובייל שילמו 62 מיליון שקל בלבד.
במשרד התקשורת סבורים שניתן לנהל את השימוש המשותף של שני הצדדים בתדרים וזאת דרך גוף משותף שינהל את זה.
כאן המקום לציין שפרטנר דיווחה שהחזירה למשרד התקשורת תדרים משותפים עם הפלסטינים בתחום ה – 900 מגה הרץ בשל העובדה שתדרים אלה במשך שנים מופרעים והיא מעדיפה לא להשתמש בהם. התדרים כאמור הוחזרו וזאת בתנאי שהכיסוי שהחברה מחויבת בו לא ייפגע.

















מעניין שמאז יום הכתבה הזו 31.05.23
המכשיר שלי לא קלט את הסים (אין אינטרנט)
אחרי 3 ימים של יאוש שאף נציג מחברת הסלולר (019) לא ידע מה הבעיה עברתי לרשת "פרטנר" והבעיה המשיכה ואין שום סימן חיים לרשת, לא אינטרנט לא שיחות ולא שום קליטה של הרשת.. "סים לא חוקי" רשום לי. וכולם סבורים שהמכשיר שלי תקול בזמן שהוא דווקא עובד היטב עם סימים אחרים.
יופי של אתר, שתהיה הצלחה רבה.