התחרות בעולמות הסיבים ממשיכה להתעצם, ובזק הודיעה לספקיות האינטרנט שהיא מפחיתה את דמי ההתקנה ומפחיתה מחירים סיטונאיים בשתי חבילות שבהם האפלאוד הוא 250 מגה.
בהודעה של בזק לספקיות היא מוסרת שדמי ההתקנה החדשים יירדו ל – 199 שקל כולל מע"מ. מדובר בירידה משמעותית רצופה של מחירי ההתקנה מאז שרן גוראון נכנס לתפקידו כמנכ"ל. בהתחלה הוא הוריד את המחיר מ – 450 שקל ל – 299, לאחר מכן ל – 249 וכעת ל – 199 שקל.
ההפחתה בדמי ההתקנה מעידה על כך שבזק גם כן בלחץ מהתחרות בשוק. נזכיר שהמחירים הם לא רק ללקוחות בזק, אלא גם עבור כל השחקניות בשוק במסגרת השוק הסיטונאי. כלומר השחקניות הקטנות שרוצות להתקין אינטרנט ללקוח חדש, יקבלו את אותו המחיר.
מהלך נוסף שעליו הודיעה החברה לאחרונה הוא ההפחתה במחיר הסיטונאי של 2 חבילות. בחבילה הראשונה בקצב של 1 גיגה עם אפלואוד של 250 מגה, החברה הפחיתה את המחיר הסיטונאי מ- 90.7 ל- 82.7 שקלים פלוס מע"מ. בחבילה השניה בזק הפחיתה את התעריף מ- 94.8 ל- 86.4 שקלים פלוס מע"מ. מדובר על הפחתה של 8 שקלים בשתי החבילות.
בשאר החבילות של בזק המחיר הסיטונאי נשאר יציב על 72 שקל לחודש פלוס מע"מ. כדי להמחיש את מצב התחרות בשוק צריך להבין שכמעט כל השחקנים נמצאים עם מחירים לצרכן של 69 שקלים לחודש. זה אומר שבהגדרה המחיר לשחקנים הסיטונאיים הוא הפסדי וזה משהו שמשרד התקשורת חייב לתקן, כולל את הפחתת המחירים בשימוש בתשתיות בזק הפסיביות, שעלה מ – 400 ל – 430 שקלים לחודש לקילומטר, ומקשה על יצירת תחרות אפקטיבית בתחום התשתיות.

















אין על בזק