משרד התקשורת פרסם את החלטתו בנושא כניסת חברות תשתיות וחברות פרטיות לשוק הסלולר. כפי שנחשף ב – zmanavir המשרד מרחיב את הרישיונות של החברות הסלולריות כך שרק מפעיל סלולר יהיה רשאי להפעיל מוקדי רדיו תאיים כחלק מרשת הבזק שלו, בתדרי הרדיו שהוקצו לשימושו. אך מפעילי סלולר יהיו רשאים להתקשר בהסכם מסחרי עם יזם או יזמים שיקימו וישכירו מוקדי רדיו.
בהחלטה שפרסם כותב המשרד שלאחר בחינת ההתייחסויות שהתקבלו בשימוע, החליט לפעול לשינוי האסדרה הקיימת ולתיקון הרישיונות של כלל מפעילי הסלולר בעלי התשתית באופן שיתיר להם להפעיל תשתית רדיו אשר הוקמה בידי גורם אחר. היתר זה לא יגרע מחובות הכיסוי של המפעיל הסלולרי ולעמוד בהן בעצמו, בהתאם להוראות הרישיון.
יזמים המעוניינים להקים ולהשכיר תשתית רדיו יידרשו לקבל רישיון מתאים לפי פקודת הטלגרף האלחוטי. הרישיון יתיר ליזמים להקים מוקדי רדיו תאיים ולהשכירם למפעילי הסלולר, אך לא יתיר ליזמים להפעיל את המוקדים בעצמם, או לתחזק אותם, למעט כקבלני משנה של מפעילי הסלולר. המתכונת המדויקת של האסדרה לפי הפקודה תיקבע בחודשים הקרובים.
עוד הודיע המשרד שכחלק מקביעת כללי האסדרה אשר יחולו על היזמים, ובין היתר מפאת שיקולי תחרות, בכוונתו לבחון קביעה של מגבלות לעניין איסור על יזמים להתקשר בהסכמי בלעדיות, ובכלל כך עם גורמים בעלי תשתית או בעלי קרקע. עוד יבחן המשרד קביעה של מגבלות שמטרתן להבטיח תנאים בלתי מפלים בהתקשרויות מול מפעילי הסלולר, וכן איסור על רשות מקומית לפעול כיזם, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין ובכלל כך באמצעות חברה עירונית או חברה כלכלית הקשורה אליה.
















