"אנחנו מקימים רשת סלולרית לטובת צרכינו הפנימיים. אנחנו צריכים להזרים מידע באופן שוטף למערכות מידע בנוגע לצריכת החשמל של כל אחד ואחד מהתושבים, כדי שכל אחד יוכל לדעת בכל רגע נתון כמעט מה צריכת החשמל שלו, מה העלויות, והוא יוכל לנהל את משק החשמל שלו בצורה הטובה ביותר. אם היא כבר נבנית למה שאחרים לא ישתמשו בה לסלולר כמו ב – IBC בתחום הסיבים האופטיים", כך אומר גורם בכיר בחח"י בשיחה עם zmanavir.
– והרשת שאתה בונה עכשיו לצרכים פנימיים, אותה אתה רוצה להציע לשימושים נוספים בתחום הסלולר?
"בכל מקרה, זו רשת שאני חייב להקים אותה כדי לתת מענה להזרמת המידע מכל התושבים. היות ואני ממילא חייב את הרשת הזאת אז אני יכול לתת באמצעותה פלטפורמה לשימושים נוספים. זה לא שהחלטתי להיכנס לסלולר שלא לצורך, אני חייב את הרשת כחלק תומך במונים החכמים. באמצעות הרשת הזאת ניתן יהיה לתת פלטפורמה לחברות נוספות שיוכלו להשתמש בה".
– עכשיו שהתקבלה ההחלטה במשרד התקשורת המאפשרת לכם לקבל רישיון ולהקים את הרשת, אתה מחפש שותף אסטרטגי?
"שום שותף, אני מסביר עוד פעם אני מחויב ברשת האלחוטית הזאת, משום שבלי הרשת הזאת אין שום משמעות לפרויקט המונים החכמים. יש לי תשתית קיימת ואם גורמים נוספים יוכלו להשתמש בה מבלי להפריע לצורך הבסיסי, אז למה לא ללכת ולמצות את מלוא הפוטנציאל שלו. זה אותו עיקרון כמו IBC".
-ומה לגבי שותף, הרי גם ב – IBC יש לכם שותפים?
"אנחנו מחזיקים 30% ב – IBC אבל כאן זה שונה. בוא נגיד את זה כך יכולים להיות כל מיני אופציות. אינני יודע, הדבר הזה עדיין לא יצא לאוויר העולם אז אני לא יכול לבוא ולהגיד לך בוודאות איך תהיה המתכונת של מיצוי הרשת גם על ידי גופים נוספים. לא יודע, כל האופציות עומדות על הפרק בבוא העת. בעיניי זה כמו שיתוף רשתות שפרטנר עושה כשהיא מארחת את הוט מובייל או סלקום שאירחה בזמנו את גולן טלקום".
– נפגשתם עם החברות הסלולריות כדי להציע להם שיתוף פעולה או לשמוע מה דעתם?
"אני לא, אבל אם פונים אנחנו תמיד נפגשים".
















