דו"ח חדש של רשות התקשורת הבריטית Ofcom תחת הכותרת Mobile Matters מגלה שבאופן לא מפתיע רוב השימוש ברשתות סלולריות בבריטניה בוצע על 4G. משתמשי סלולר היו מחוברים לרשת 4G בממוצע 88% מהזמן והיו ללא כל חיבור סלולרי במשך כ-1% מהזמן. עוד נמצא כי המשתמשים בילו בממוצע 6% מהזמן בחיבור ל-3G והרשות רומזת שבדרך לסגירת רשתות דור 3, המפעילים בבריטניה יידרשו לשפר את הכיסוי ב- 4G ולתמוך במשתמשי סלולר שיזדקקו למכשיר מעודכן על מנת למזער הפרעות.
ההשלמה של הנתון גם היא מעט מפתיעה היות והדו"ח מגלה שהתעבורה ב – 5G הייתה נמוכה יחסית. המשתמשים התחברו ל – 5G רק כאשר היו צריכים, וכתוצאה מכך, היו מחוברים ל-5G בממוצע רק 4% מהזמן (10% בקרב משתמשי דור 5). נדגיש שגם בישראל היקף התעבורה העוברת ב – 5G היא של אחוזים בודדים ובדומה לבריטניה.
עוד מצא הדו"ח כי ה – Wi-Fi ממשיך להיות חלק מהותי מחוויית הצרכן. משתמשי הסלולר בילו בממוצע 62% מהזמן שלהם כשהם מחוברים ל- Wi-Fi.
המחברים מצאו שבהשוואה בין טכנולוגיות סלולר זמני ההורדה או המהירות בהורדת קבצים ב-5G הייתה גבוהה פי 4 לעומת ה – 4G ומהירויות העלאה ממוצעות מעל 5G היו כמעט כפולות מאלה שנרשמו ברשתות 4G.
נקודה נוספת חשובה בבדיקה של Ofcom היא שבניגוד לניתוח שפורסם בדוחות Mobile Matters קודמים, נתוני שיתוף הרשת הסלולרית של Opensignal המשמשים בדו"ח זה כוללים זמן שבו המכשיר של המשתמש עשוי להיות מחובר בו זמנית לרשת Wi-Fi. שיעור הזמן היחסי שבו המשתמש היה מחובר ל 5G אינו מהווה עדות בניתוח לזמינות 5G. נכון לעכשיו, כמעט כל ה- 5G בבריטניה פועל רק ברדיו, כלומר ללא ליבת רשת תומכת, המספקת קישוריות 5G על גבי תשתית רשת 4G ו-5G כאחד.
הדו"ח מציין שלא כמו בדורות קודמים בסלולר, ברשת 5G חלקית, הגישה לרשת 5G היא רק כאשר יש צורך בחיבור לדאטה, והטלפון נשאר מחובר ל-4G בשאר הזמן גם אם 5G זמין. ככזה, הניתוח אינו משקף במדויק את זמן הנגישות לרשתות 5G שכנראה גבוה יותר. כאשר המפעילים ישיקו רשת 5G על מלא, המשתמשים יחוברו ל-5G לעתים קרובות יותר מכיוון שאז הרשת לא תסתמך על זמינות רשת 4G.
















