חברת קוואלקום הודיעה אתמול על נפילה במכירותיה בעקבות הירידה במכירות סמארטפונים בעולם. המכירות המאכזבות יביאו לסבב פיטורים חדש. קוואלקום מסרה כי ההכנסות משבבים למכשירים סלולריים עמדו על 5.26 מיליארד דולר ברבעון האחרון, ירידה של 25% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ומתחת לציפיות האנליסטים.
קוואלקום העריכה שמכירות המכשירים השנה ירדו לפחות באחוז חד ספרתי גבוה, מה שהיא ייחסה לכלכלה עולמית חלשה יותר ולהתאוששות איטית בסין. בשיחת משקיעים רמזה החברה היא תחווה האטה משמעותית בסין, מפני שלא צפויות מכירות לענקית הטלקום וואווי, מכיוון שאין לה רישיון למכור לה שבבי 5G.
בסך הכל, המכירות של קוואלקום ירדו ב-23% ל-8.45 מיליארד דולר, מתחת להערכות בוול סטריט. הרווח שלה ירד ביותר ממחצית ל-1.8 מיליארד דולר.
מוקדם יותר היום פרסמנו שמכירות הסמארטפונים ירדו ברבעון השני ב – 10% https://tinyurl.com/25zk568c . המגמה לא תפסח על השוק הישראלי והחודש ניתן יהיה לראות זאת בדוחות החברות.
ישראל היא מרכז פיתוח חשוב בקוואלקום והשאלה היא כמובן האם הפיטורים יגיעו גם לכאן, וזאת בהתחשב בעובדה שהחברה צופה שגם השנה הבאה לא תבשר טובות.
















