הנציבות האירופית הודיעה על כוונתה לבחון את העסקה לרכישה של חברת שבבי הרכב הישראלית אוטוטוקס על ידי קוואלקום, וזאת בעקבות בקשות של 15 מדינות חברות. מדינות כמו צרפת, איטליה, ספרד והולנד ביקשו מהאיחוד האירופי לחקור את העסקה תחת חוקי תקנות המיזוגים של האיחוד האירופי, מה שאומר שקוואלקום תצטרך כעת לקבל אישור לפני שתוכל לסגור את העסקה.
קוואלקום חתמה במאי על עסקה לרכישת אוטוטוקס תמורת סכום שהוערך בישראל ב – 350 מיליון דולר. החברה הישראלית מייצרת שבבים המסייעים במניעת תאונות דרכים. ענקית השבבים האמריקאית מתכוונת לשלב את טכנולוגיית הרכב של אוטוטוקס כשהיא מכוונת צמיחה בתחום הרכב החשמלי והנהיגה האוטונומית. בהצהרה, האיחוד האירופי הסביר כי העסקה תשלב את שני הספקים העיקריים של מוליכים למחצה V2X באזור הכלכלי האירופי, עם המפתח הטכנולוגי לשיפור הבטיחות בדרכים, ניהול התנועה והפחתת פליטת CO2. "לכן חשוב להבטיח שלקוחות כמו יצרני ציוד מקורי או מנהלי תשתית ישמרו על גישה לטכנולוגיית V2X במחירים ובתנאים תחרותיים".
ההצהרה מדגישה את החשיבות שרואה הנציבות בשמירה על גישה לטכנולוגיית רכב לכל דבר (V2X) עבור לקוחות כמו יצרני ציוד מקורי (OEM) או מנהלי תשתית. טכנולוגיית V2X מתייחסת לתקשורת בין כלי רכב לגורמים אחרים בסביבתם, כגון הולכי רגל, כלי רכב אחרים, תשתיות ועוד. תקשורת זו יכולה להיות חיונית לשיפור הבטיחות בדרכים, יעילות התנועה ומערכות התחבורה הכוללות.
















