משרד התקשורת אמנם קיבל החלטה בסוגיית השיחות הבינלאומיות והשימוש במספרים זרים לצורך עקיפת המפעילים המקומיים, אבל נראה שאחת הנפגעות המרכזיות מההחלטה – 015 הלו, אינה מתכוונת לוותר והיא נערכת לסיבוב נוסף של מאבק במה שהיא טוענת כפגיעה מכוונת של המשרד נגדה כתוצאה מלחצים של מתחרותיה הגדולות. החברה שלחה למשרד התקשורת סרטונים המראים כיצד לכאורה מתקיים שיתוף פעולה בין המפעילות הסלולריות בישראל לבין חברות שיחות בינלאומיות כגון 03 לוקאל בארה"ב שמאפשרות העברת שיחות בינלאומיות בתעריפים מופחתים דרך הוצאת השיחה על גבי האינטרנט לטובת חיסכון בתעריפי קישור הגומלין – מה שנאסר עליה.
בתחילת החודש משרד התקשורת פרסם החלטה לפיה 015 הלו מתחמקת מתשלום דמי קש"ג על שיחות נכנסות מחו"ל. החברה עושה זאת על ידי כך שהיא מחליפה את זהות המנוי המחייג שמוציא שיחה מחו"ל לישראל. פעולה זו מאפשרת לחברה לשלם דמי קש"ג נמוכים יותר עבור השיחות. לדברי המשרד היא עושה זאת במסווה שיחות שמגיעות מחו"ל כשיחות מפ"א מקומיות ובהתאם מבקשת לשלם עבורן בתעריף מפ"א ולא תעריף קישור גומלין מחו"ל.
עוד נמסר כי החלפת מספר הטלפון של המנוי המחייג וניתוב השיחה באמצעות פעילות המפ"א מביא לשתי תוצאות: השיחה מקוטלגת כשיחה פנים ארצית שעבורה משלמת החברה, בהתאם ליעד המנוי הנקרא, תעריף דמי קש"ג לשיחה פנים–ארצית נכנסת או תעריף דמי קש"ג לשיחת סלולר נכנסת. זאת, במקום שהחברה תשלם עבור השיחה תעריף דמי קש"ג מב"ל לפי התעריף המופיע בהסכמים של החברה.
מדובר בפערי עלות משמעותיים מכיוון שדמי הקש"ג עבור שינוע שיחת מפ"א מפוקח ונמוך משמעותית מאשר דמי הקש"ג למב"ל אשר אינו מפוקח וקבוע בהסכמים בין החברות.
במשרד התקשורת טוענים שהבדיקה שלהם התמקדה בין היתר בכך שמי שמוציא את השיחה אינו יודע שהמספר שלו מוחלף ומי שמקבל את השיחה בישראל אינו יודע את זהות המתקשר.
כאמור ב – 015 לא מוכנים לוותר ומנכ"ל החברה יורם דרורי אף העביר תלונה לרשות התחרות בה הוא טוען לתיאום מחירים בין החברות הגדולות שקבעו תעריף שיחה נכנסת זהה באותו יום בדיוק – מה שלכאורה מלמד על כך שאין תחרות ביניהן וכל המאבק שלהן ב – 015 הלו הוא כדי להוציא אותה מהשוק.
















