מאמצים קדחתניים במשרד התקשורת לנסות ולמצוא תדרים פנויים עבור רשת התקשורת החדשה שהמשטרה רוצה להקים ביחד עם פיקוד העורף. במשרד מחפשים 8-10 מגה בתחום ה – 400 מגה הרץ על מנת שניתן יהיה לפנות את הרשת הישנה של המשטרה שיושבת בתחום ה – 800 מגה הרץ ותקועה כמו עצם בגרון בדרך להסדרת מה שקרוי הגיגה הראשון.
כאן המקום לציין שבפיקוד העורף שותפים למאמץ ויצטרפו לפרויקט, וכך גם יוכלו לעזור למשטרה בתקצוב הפרויקט. אגב, בפיקוד העורף מאשרים שהנושא נמצא בבחינה.
במשרד התקשורת אומרים שנעשית עבודת חריש עמוקה למצוא תדרים פנויים, וגם מול גופים שיסכימו לזוז מהתדר כדי לא לשלם אגרות תדרים.
הצורך במציאת התדרים עבור רשת המשטרה מגיע אחרי שהתברר שהמשטרה אינה יכולה להקים את הרשת שרצתה בתחום ה – 700 מגה הרץ LTE וזאת מפני שהטכנולוגיה עדיין לא בשלה. זה אומר שבטווח של 10-12 שנה הבאות המשטרה תהיה חייבת רשת ביניים ולדבריה כך זה המצב בכל העולם, שמאריכים חיים לרשתות הישנות.
















