החרפה משמעותית ביחסי העבודה בבזק סביב נושא ההפרדה המבנית. בהמשך להצהרה של יו"ר ועד העובדים בבזק איציק בסלו לפני מספר שבועות, לפיה ועד העובדים לא יאפשר את ביטול ההפרדה המבנית בבזק, ראשי הוועד בבזק, "החמישייה", התכנסו בשבוע שעבר וקיבלו החלטה רשמית שלא רק שהם מתנגדים לביטול ההפרדה המבנית בעת הזו אלא שגם לא יאפשרו לחברה כל פעילות לקידום הנושא, עד אשר ידונו עם הגופים המוסדיים או עם בעלי השליטה החדשים שיקנו את אחזקותיה של קרן סרצ'לייט בבזק.
ע"פ ההחלטה שהתקבלה, כל פעילות שהחברה מנסה ליזום בעניין, פנימית או חיצונית, תיחשב כעילה לסכסוך עבודה ותוביל לצעדים ארגוניים חריפים.
ההודעה על ההחמרה בצעדים, שנמסרה אתמול ליו"ר דירקטוריון בזק ומנכ"ל החברה, שמה למעשה קץ לנסיון של ההנהלה להתמודד עם הכרזתו של יו"ר הועד בסלו מלפני כמה שבועות. בהנהלה קיוו שיוכלו לנסות לפעול לקדם את ההפרדה המבנית מול משרד התקשורת, במקביל לנסיונות הידברות עם הוועד למציאת פתרון מוסכם לנושא. כרגע ועד העובדים הציב תמרור עצור גדול בנושא, ולאור יחסי הכוחות הנוכחיים בבזק, ניתן להניח בוודאות מוחלטת שההנהלה לא תנסה לאתגר את הוועד בעניין.
עוד ראוי להזכיר כי במשרד התקשורת, השחקן הראשי באירוע, טוענים בכלל שסוגיית ביטול ההפרדה המבנית לא נמצאת על הפרק כרגע, אבל התנגדות העובדים, ככל שלא תשתנה, שמה קץ לתקוות שתלו בסרצ'לייט באפשרות לקדם את הנושא.
ל – zmanavir נודע כי אחת ההצעות שהעלו הבעלים בניסיון לקדם פתרון, היא לשכנע את שר התקשורת והמשרד להקים צוותי עבודה משותפים לבזק ולמשרדי התקשורת והאוצר שיבחנו כיצד ניתן לקדם את הסוגיה.
כפי שפרסמנו בעבר, בסוף השנה רשויות המס יידרשו להחליט אם להאריך שוב את תחולתו של הרולינג בנושא נכס המס. אם יגיעו ברשויות המס למסקנה שאפסו הסיכויים לביטול ההפרדה המבנית בשנים הקרובות, סביר להניח שלא יאריכו את הרולינג, ובזק תאבד למעשה נכס מס בגובה 1.2 מיליארד שקל. נזכיר כי גם כך, ככל שחלפו השנים ממועד קביעתו של הרולינג, התקשו ברשויות המס להאריך שוב ושוב כשאין כל התקדמות בנושא ביטול ההפרדה.
כך או כך נראה שמערכת יחסי העבודה בבזק צועדת בצעדי ענק לקראת משבר חריף, וללא צעדים משמעותיים שיינקטו על ידי הבעלים, המחיר של ההחרפה, כך נראה, עשוי להיות גבוה מאד.
















