החברות הסלולריות מבקשות ממשרד התקשורת להותיר על כנן את ההנחות על אגרות תדרים שהן משלמות בשיעור שנתי של 28%. החברות נהנות מהנחות במסגרת חובות הפרישה שלקחו על עצמן בעת מכרז התדרים הגדול כאשר רכשו תדרים בדור הרביעי והחמישי ב – 2020. בשנה הבאה יהיה המועד האחרון שהחברות יוכלו לקבל הנחות (4 שנים) והן מבקשות להפוך את ההנחה לקבועה.
במסגרת המכרז החברות התחייבו לפרוס אתרים בדור רביעי וחמישי על בסיס פריסה בכבישים, שכונות מגורים וכו', וכן עמידה במעבר לקוחות ל – volte. הנחות אלה מאד משמעותיות לחברות שמשלמות סדר גודל של כ – 300 מיליון שקל בשנה ורוצות להפחיתם.
לטענת חברות ההנחה צריכה להיהפך לקבועה בשל העובדה שהתקנות נכתבו לפני 30 שנה כאשר כמות התדרים הייתה מאוד נמוכה, הרווחיות הייתה הרבה יותר גבוהה והשוק היה פחות תחרותי. כעת כמות התדרים היא משמעותית הרבה יותר גדולה מה שמייצר להן נטל כספי כבד ומהווה בעצם מס לכל דבר.
במסגרת הבדיקות צוות במשרד התקשורת מגיע למשרדי החברות לצורך הבדיקה ושם החברה נדרשת להראות כיצד היא עמדה בחובת הפרישה.
















