הערכות בשוק התקשורת הן שסלקום תשתמש בקנים של הוט לצורך פריסת סיב אופטי משלה לאילת, וזאת במסגרת הסכם בין החברות המבוסס על השוק הסיטונאי. ככל הידוע סלקום תשחיל את הכבל 144 סיב שלה דרך תשתיות הוט לאורך כביש 90 מבאר שבע לאילת, וייתכן שבמקטעים מסויימים תעשה זאת דרך תשתיות נוספות קיימות. לסלקום יש תשתיות עצמאיות שחפרה בעבר ואשר כבר מגיעות עד באר שבע. החברה סירבה להגיב.
הכרזת סלקום על הנחת סיב אופטי לאילת מעידה על החשיבות שהמפעילים רואים בפריסה עצמאית של סיבים לאילת, בעיקר על רקע ההתפתחות והגידול שחל בעיר, הכדאיות הכלכלית בהנחת תשתית עצמאית במקום לרכוש תמסורת ממתחרים, והאפשרות של כניסת מתחרים חדשים בינלאומיים שרוצים להתחבר בין אירופה למזרח דרך ישראל במקום דרך מצרים.
סלקום כנראה מתכננת להשתמש בתשתיות קיימות של הוט גם כדי לחסוך בעלויות הנחת תשתית חדשה. ככל הנראה סלקום קבלה מחירים טובים יותר לשימוש בהוט מאשר בתשתיות בזק במסגרת השוק הסיטונאי, וזה מוזיל לה מאד את העלויות במקום לחפור באופן עצמאי. ניתן לשער שהנחת הסיב האופטי לאילת תאפשר גם שיפור בשירותי הסלולר, שכן תחנות השידור הסלולריות לאורך הערבה יוכלו להתחבר ישירות בסיב אופטי במקום באמצעים אלחוטיים פחות יציבים.
















