משרד התקשורת צפוי לצאת בקרוב בשימוע על מחירי השוק הסיטונאי המעודכנים. בשוק מסתובבות הערכות לגבי המחיר שעליו צפוי להמליץ משרד התקשורת וזאת בעקבות העבודה שעשתה חברת הייעוץ AXON ושאותה סיימה. הערכות מדברות על על מחיר סיטונאי של 38-42 שקל לחודש במקום 72 שקל כיום.
גם המחיר של השימוש בתשתיות בזק עומד לרדת דרמטית ובמשרד התקשורת כבר לא מהססים לנקוב במחיר של 100 שקל לקילומטר על רקע העובדה שהמחיר הזה כבר נקבע בעבר כאשר המשרד הוזיל את מחיר התשתיות של בזק באזורי התמרוץ ל – 100 שקל לקילומטר.
שר התקשורת קרעי מעוניין להפחית את מחיר השימוש בשוק הסיטונאי וכבר קיבל אינדיקציות ראשוניות לאן המחיר צפוי לרדת וזאת גם בהסתמך על המחירים שנקבעו בעסקאות שבין פרטנר לבזק שמוערכות בשוק בכ – 45 שקל לחודש לקו, או בעסקת סלקום IBC ששם יש הטוענים שהמחיר כבר ירד מתחת ל – 40 שקל ובכל מקרה הוא יותר זול מאשר בעסקת בזק.
נדגיש כי המחירים הללו עוד יידרשו לעבור דיוק דרך העבודה שצפוי לעשות ד"ר איתי אילת שנשכר על ידי המשרד לצורך עבודה משותפת ביחד עם AXON.
נדגיש שעל המשרד ועל שר התקשורת מופעלים לחצים כבדים להוזלת המחיר אחרי שהיקף הפריסה הגיע כבר ל – 80% מבתי האב בישראל. מפעילים קטנים טוענים שללא הפחתה במחיר הסיטונאי הם לא ישרדו והמשרד כבר היה חייב להוריד את המחיר מיד עם היוודע המחירים בעסקאות פרטנר בזק וסלקום IBC. בכל מקרה המשרד הבטיח שהעבודה כולל השימוע יסתיימו לפני סוף השנה.
















