החברות בזק ויוניגאה במו"מ לעסקה לרכישת כ- 150 ק"מ של זכות שימוש ל- 20 שנה בקנה תקשורת פסיבי להשחלת כבל אופטי כחלק מבניית הרשת האופטית של חברת יוניגיאה מצפון למרכז הארץ.
יוניגיאה מקימה רשת תקשורת אופטית שמטרתה חיבור שורה של חוות שרתים ומרכזי עסקים. בעלי המניות ביוניגיאה הם קבוצת טמרס, מד-1 ואיש העסקים יוסי שוינפלד, והם כולם עוסקים בתחום חוות השרתים, ומכאן המהלך להקמת רשת תקשורת שתחבר בין החוות שהם מקימים בתוך הארץ.
המו"מ בין החברות מתקיים על רקע כוונת משרד התקשורת להפחית משמעותית את מחירי השוק הסיטונאי – הן בהיבט מחירי הפסיבי והן בהיבט מחירי האינטרנט סיטונאי, קרי השימוש בקנים ובתעלות התקשורת של בזק.
חברת אקסון סיימה את עבודתה הכלכלית לקביעת מחיר השימוש בתשתית הפסיבית של בזק בשנת 2022 לאחר שהמחיר הנוכחי נקבע ב – 2012 על ידי חברת הייעוץ הבינלאומית פרונטיר.
לגבי המחיר הפסיבי, שעומד היום על 430 שקל לחודש לקילומטר, הרי שמדובר במחיר מופקע במיוחד שפוגע פגיעה קשה ביכולת של המתחרים להרחיב השקעות. זו הסיבה שבמשרד מעוניינים להפחית המחיר ל – 107 שקל לקילומטר, שזה המחיר שקבע המשרד לעידוד שחקנים באזורי התימרוץ. האבסורד הוא שמשרד התקשורת לא רק שלא הפחית את המחיר אלא אף אישר העלאה שלו בתחילת השנה כחלק ממנגנון קבוע של עדכון מחירים. זאת אומרת שהמחיר שעמד על 400 שקל לקילומטר בשנה שעברה, קפץ ל – 430 שקל והמשרד שתק.
המשרד אמור לפרסם שימוע אחרי החגים וזאת במטרה לסיים את כל התהליך עד סוף השנה ומסיבות לא ברורות התעכב בשנה. קרעי נפגש עם שחקנים רבים בשוק ובעיקר עם מפעילים קטנים שמייצרים את התחרות בפריפריה ובאזורים שאין בהם כדאיות כלכלית לפריסה ושמע מהם על האתגרים הקשיים בדרך לייצר תחרות בשוק הפסיבי עם מחירים כה גבוהים.
















