התיקונים המוצעים על ידי הסיעות החרדיות בחוק התקשורת בכל הקשור להסדרת נושא הטלפונים הכשרים מעוררים התנגדות רבה בקרב כל משרדי הממשלה המעורבים בעניין – החל מהדרג המקצועי במשרד התקשורת, עבור ברשות התחרות וכלה במשרד האוצר. מדובר על שינוי דרמטי שיאפשר פגיעה בניידות המספרים בדרך שמאפשרת לקבוצה מוגדרת לדרוש סל שירותים ייעודי שיאפשר להחריג אותה, ומכאן והלאה תחול זליגה הלאה גם למגזרים נוספים. החוק מתוקן בעקבות היוזמה של שר התקשורת הקודם יועז הנדל לפעול למניעת חסימות מספרים ולאסור מצב שיאפשר לפגוע בניידות המספרים גם בטלפונים הכשרים.
לדברי גורמים מקצועיים "הצעת החוק מייצרת מנגנון (ABUSE ניצול לרעה) שיאפשר פגיעה בניידות המספרים. הזכות להתנייד היא מאבני היסוד של התחרות שהביאה אותנו לרמות המחירים שאנו מכירים היום", הם אומרים.
"הצעת החוק באה במטרה לתת מענה מסוים לטלפונים הכשרים אבל בפועל הדבר יכול לפגוע גם באוכלוסיה זו. לדוגמא, כיום הצרכן החרדי יכול לבחור להתנייד בין כ-8 ספקים, לאחר החוק הוא יכול להיקלע למצב של 2 ספקים בלבד. הדבר עלול להביא לעליית מחירים ופגיעה בשירות".
לדברי אותו גורם "הפחתת הניידות תביא לפגיעה בכלל האוכלוסייה ובדגש על החלשים. לדוגמא, ניתן לשכנע לעבור לסל שירותים ייעודי בתמורה ל-8 חודשים חינם ואז לנעול את הצרכן ללא יכולת להתנייד".
בשיחה עם zmanavir אמר אותו גורם "אנחנו לא רוצים לחזור לעידן הקרח של לפני 20 שנה של מחירים גבוהים. אז מכשיר סלולר היה נחשב מוצר פרימיום, היום מדובר במוצר בסיסי שגברת כהן מדימונה צריכה ויכולה לצרוך ללא חשש ורמות המחירים צריכות להישאר בהתאם. החוק עלול לייצר מגרש משחקים חדש ואטרקטיבי לבעלי אינטרסים שונים ולייצר פגיעה בציבור באמצעות מגבלות על הניידות".
עוד נמסר כי במסגרת החוק אי אפשר להגדיר ועדת כשרויות וטלפונים כשרים, חקיקה ראשית היא לא המקום, אם רוצים באמת להסדיר את נושא הקומות הכשרות, צריך לעשות זאת במסגרת התקנות על ידי משרד התקשורת ובכך למנוע פגיעה היקפית בכלל הציבור. כאן מבקשים בחוק לבצע רגולציה כירורגית עם כלים כבדים, זה לא עובד בלי פגיעה היקפית ונזקים לאוכלוסייה החרדית, המוחלשת והכללית.
גם עמדת אגף כלכלה במשרד התקשורת היא כי מדובר כאן בפוטנציאל של פגיעה משמעותית בתחרות, ולכן עמדת האגף היא לא לקדם את הצעת החוק הזאת, המטילה הגבלת זכויות מוקנות, ובהן הגבלת ניידות מספרים, שזו פגיעה ביסודות התחרות.
בעיות נוספות בחקיקה המוצעת הם שקיימת פגיעה גם בהגבלת המכשירים הסלולריים עצמם, אין סטנדרט, כל ועד/תאגיד שיקום ויאגד מנויים יוכל לקבוע בבלעדיות אילו מכשירים יוכלו המנויים שלו להשתמש, כאשר בממשלה טוענים שבאוכלוסיות מסוימות אין באמת יכולת בחירה. אדם לא יבחר סלולר לא כשר ובכך עלול לסכן את כניסת ילדיו לבית הספר.
נקודה חשובה לא פחות היא הסוגיה הקשורה לחסימות מספרים. חייבים למנוע אפשרות של חסימת שיחות לעמותות סיוע ולא משנה אילו עמותות. לא ייתכן שייחסמו מספרים של עמותות המסייעות לנפגעי תקיפה מינית למשל כפי שזה קורה היום, או עמותות להט"ב וכדומה.
עוד נמסר "אנחנו יודעים היום כפי שנאמר בוועדת הכלכלה האחרונה בנושא ע"י ח"כ מהסיעה החרדית שקיבל טלפון מח"כ (ערבית) שבה נאמר לו שגם באוכלוסייה הערבית מעוניינים להשתמש בחוק הזה. הדבר ייצר תתי שווקים והלכה למעשה יפרק את המודל הקיים בשוק הסלולר".
















