הרבעון האחרון של השנה צפוי להיות מעניין מאד בשוק התקשורת על רקע מספר מכרזים גדולים שצפויים בו. על פי כל הסימנים בצה"ל צפויים לפרסם בקרוב את המכרז להקמת רשת 5G, וכן את המכרזים לרשת תמסורת ולרשת ה – WAN (רשת תקשורת רחבה המחברת בין רשתות תקשורת מקומיות וארציות). על פי הערכות מדובר במכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים לתקופות זמן של 8-10 שנים ולכן סביר להניח שלא כל המכרזים ייצאו במכה אחת אלא אחד אחרי השני.
במקביל, צה"ל גם צפוי לפרסם את מכרז הסלולר האזרחי שלו, שגם הוא נחשב למאוד גדול, וכולל עשרות אלפי קצינים ונגדים ובני משפחותיהם. בנוסף, החשכ"ל צפוי לפרסם את מכרז הסלולר הגדול במדינה ואשר בו בפעם הראשונה יהיו 2 זוכים במקום ספק יחיד.
המכרזים בצה"ל ומשרד הביטחון מעוכבים שנים. על פי הערכות בתחום התמסורת נערך מכרז אחרון אי שם בשנות ה – 2,000 ובו זכתה חברת ECI (היום ריבון). גם בסלולר הצבאי המכרז ל – 5G אמור היה להתפרסם לפני שנתיים ולא יצא לפועל, מה שהותיר את מוטורולה כספק יחיד.
ואחרי שאמרנו את כל זאת נציין שכל עוד המכרזים לא פורסמו רשמית אי אפשר לדעת בוודאות שייצאו לפועל. אי היציבות הפוליטית היא הגורם המרכזי שגרם לדחיית המכרזים וזה כשלעצמו גרם להצטברות של פרויקטים שמחכים למימוש.
כאמור בשל העובדה שמדובר במכרזים בהיקף של מיליארדי שקלים, ועל רקע המצוקות התקציביות, לא ניתן לדעת בוודאות האם בסופו של דבר המכרזים אכן ייצאו לפועל ומתי אך בקרב השחקנים בשוק ישנו מתח רב וכן התארגנות מוקדמת לקראת זה.
















