משרד התקשורת בוחן את האפשרות לשילוב תשתיות חשמל ותקשורת ברשויות מקומיות. המשרד ביקש התייחסויות מבזק ומחברת חשמל והוא צפוי לקיים על כך דיון בקרוב. המטרה היא לאפשר שילוב בין התשתיות בחפירה אחת היות והמצב כיום מחייב הפרדה בין שני צידי הכביש. כלומר החוק מחייב שתשתית חח"י תהיה מופרדת משאר התשתיות שאמורות להיות מונחות בצד השני של הכביש. במשרד מעוניינים לבחון את הסוגיה בעיקר על רקע דרישות של רשויות מקומיות שנדרשות לחפירות כפולות.
בשנים האחרונות, התנהל דיון גובר סביב הפוטנציאל לשילוב תשתיות חשמל ותקשורת, במיוחד ברמת הרשויות המקומיות. תומכי הרעיון טוענים כי שילוב שתי התשתיות הקריטיות הללו יכול להוביל ליעילות, קיימות ושרידות רבות יותר. עם זאת, מבקרים מזהירים כי שילוב כזה מציב סיכונים ואתגרים שיש לשקול בכובד ראש.
מצד אחד ניתן דרך המהלך להשיג חיסכון בעלויות תשתית משותפת – שילוב נכסי חשמל ותקשורת (לא רלוונטי על עמודים) בתעלות משותפות מפחית כפילויות ועלויות תחזוקה עבור ספקיות ורשויות מקומיות, מה שלכאורה יכול לשחרר משאבים לשדרוג הרשתות.
עבור חח"י יש למהלך כזה יתרון גדול אך ספק רב אם בזק וחברות תקשורת יסכימו לזה. יצירת תלות הדדית בין חשמל לתקשורת, לכאורה יכולה לספק גיבוי ושרידות באסונות, אך בפועל דווקא ההפרדה בין התשתיות יכולה להיות עדיפה יותר במקרי קיצון.
מנגד יש הטוענים ששילוב רשתות יוצר בסיס לערים חכמות וטכנולוגיות דור הבא כמו כלי רכב חשמליים אוטונומיים ומשאבי אנרגיה מבוזרים. זו אחת הסיבות שבמשרד התקשורת מבקשים לקדם את כניסת חח"י לתחום תשתיות הסלולר, היות והם צופים את הקושי האדיר בהקמת אלפי אתרים בתוך ערים, מה שלכאורה קל יותר עבור חברה כמו חח"י.
אך נדמה שהסיכוי שהדבר יקרום עור וגידים אינו גבוה בעיקר בשל בעיות בטיחות. מערכות מקושרות יכולות להגביר פגיעות לכשלים מתמשכים. רשתות נפרדות מספקות בידוד וגיבוי. זה אומר שאם התשתיות יהיו משולבות – טכנאים של בזק או חברות תקשורת אחרות, יהיו חייבים להיות מוסמכים כחשמלאים על מנת לטפל בתקלות, וסביר להניח שזו סוגיה שיהיה קשה להתגבר עליה. במיוחד כשהיא גם מעלה סוגיות הכרוכות בפיקוח רגולטורי ומי אחראי על מה ברשת.
















