הבעיה העיקרית ברשתות הסלולר בעוטף עזה התגלתה בקושי לספק חשמל לאתרים כך עולה מהערכות מצב ראשוניות. מסתבר שבשל הפסקות חשמל, אתרי סלולר הושבתו לאחר שגם מצברים שהיו בחלקם הספיקו לשעה-שעתיים בלבד. נציין כי רק בשבוע שעבר פרסמנו כאן כתבה על כוונת משרד התקשורת לבחון את כל סוגיית החשמל למתקני תקשורת חיוניים אחרי החגים (https://tinyurl.com/yt53o3j8) וכעת צפוי כי המלחמה תזרז את הדיון בנושא בזה בשל חשיבותו הרבה.
הלחימה בעוטף עזה גרמה להפסקות חשמל ובחלק מהאתרים הסלולריים שבהם היו מצברים, הם לא הספיקו כאשר ההפסקות היו לשעות ארוכות. נזכיר כי לרוב החששות לתפקוד בעייתי של הרשתות הסלולריות בעת חירום היה דווקא בשל עומסים וביקושים גבוהים לשיחות ו – DATA ואולם הפעם זו לא הייתה הבעיה המרכזית אלא כאמור אספקת החשמל לאתרים.
משרד התקשורת פתח חמ"ל שיעקוב אחר הרציפות התפקודית ברשתות התקשורת, ובין היתר ירכז פניות מיידיות של חברות התקשורת השונות. על פי הנתונים שהתקבלו, קיימת בסך הכל רציפות תפקודית לרשתות הנייחות (אינטרנט) והניידות (סלולר) נמסר מהמשרד. עם זאת, קיימים פערים שרובם נובעים מבעיות באספקת החשמל שגורמות לבעיות קליטה באזורים המותקפים. ביישובים בהם צה"ל השיג שליטה מוכנסים מיידית צוותים לתיקון התשתיות.
המשרד ביקש מהחברות לדווח עד הבוקר על תכנית שיקום מיידית על מנת שהתושבים באזורים הללו יוכלו לקבל שירות יעיל מהר ככל שניתן. אפשרויות נוספות לפתרון בעיות נבחנות על ידי הצוותים המקצועיים.
עוד נמסר כי לאור הצפי, מחר ובימים הקרובים, לעומסים על תשתיות התקשורת בשל לימודים ועבודה מרחוק, תבוצע בדיקה וניטור לגבי יכולת המערכות לספק שירות מיטבי.
















