במשרד התקשורת התקבלו פניות של חברות תקשורת המבקשות הקלה באגרות התדרים בתקופת המלחמה, כך נודע ל – zmanavir. הפניות נעשו על רקע העובדה שהחברות מתגייסות למאמץ המלחמתי מתוך התנדבות מלאה, אבל מבחינתן מדובר בהוצאה של עשרות מיליוני שקלים שהמדינה מצידה יכלה להקל עליהן.
הפניות למשרד בנושא אגרות התדרים הן לא נושא חדש, אבל ההקשר למלחמה חדש. החברות משלמות אגרות תדרים בהיקף שעולה על סך רווחיהן לטענתן וההוצאה הופכת להיות מעמסה כבדה במיוחד עכשיו.
היקף האגרות עומד על למעלה ל – 350 מיליון שקל בשנה. לדברי אחד הגורמים שעימם שוחחנו: "לאחרונה ערך המשרד מכרז על תדרים למרות שביקשנו שלא יוציא (מכרז הגלים המילימטריים ג.פ.). המשרד יודע שאנחנו לא יכולים להשתמש בתדרים האלו בשנה הקרובה לפחות. מדוע אנחנו צריכים לשלם אגרות תדרים על משהו שאנחנו לא משתמשים בו?".
בכירים אחרים עימם שוחחנו אומרים: "הוצאנו עשרות מיליוני שקלים לא בגלל שהמשרד חייב אותנו אלא מיוזמתנו. ביטלנו תשלומים, פתחנו ערוצים, אפשרנו רומינג על חשבוננו למי שבחו"ל, מספקים שירותי תיקונים חינם ועוד אלף ואחד הטבות. אנחנו חושבים שבזמן מלחמה זו חובתנו ולא צריכים את המשרד שיגיד לנו מה לעשות במלחמה. לא היה קורה כלום אם היו מוותרים לנו על מסים מיותרים שגובים מאיתנו, ובמיוחד בזמן מלחמה".
נזכיר שהחברות הסלולריות ביקשו ממשרד התקשורת שיאפשר להן המשך ההנחה על אגרות תדרים מעבר לסוף השנה על תדרי 5G. מדובר בהנחה שניתנה לחברות במסגרת המכרז על התדרים במטרה לעודד פריסה, וכעת החברות מבקשות להאריך את התקופה בעוד שנה.
נדגיש שבמשרד התקשורת ישנה הסכמה כללית לכך שאגרות התדרים הן מס מיותר וקשה על החברות, ומנסים כבר שנים להביא לביטולן אך ללא הואיל.
















