אירוע חסר תקדים אירע אתמול בעקבות ניתוק אגרסיבי של עשרות מוסדות חינוך חרדיים על רקע השימוע של משרד התקשורת בנושא דקות השיחה למגזר החרדי. במשרד התקשורת טוענים ש – 3 חברות הפועלות במגזר החרדי ואשר מפעילות את המרכזיות במוסדות חינוך חרדיים, ניתקו באופן חד צדדי את המרכזיות אחרי שלטענתן הזהירו מפגיעה בהכנסותיהם כתוצאה מהשימוע של משרד התקשורת.
נזכיר שהמשרד פרסם בסוף השבוע שימוע מתוקן לפיו מי שאמור היה לשאת בעלות קישור הגומלין בשיחות למוסדות החינוך הוא משרד החינוך. במגזר החרדי קיימת בעיה שבעת לימוד מרחוק נדרשות המשפחות שהן ברובן מרובות ילדים, למצוא פתרונות שיאפשרו לילדים להתקשר למוסד התורני ולקבל את השיעורים בטלפון. דקות השיחה לפיכך חורגות מהחבילות שהמפעילים הסלולריים מקצים וההורים נדרשים לשלם תשלום גבוה מאד על כך.
המשרד החליט כאמור שכדי לפתור את הבעיה לא יהיה קש"ג למספרים שמפעילות החברות הפרטיות במגזר החרדי, אבל הן ככל הנראה לא היו מוכנות לקבל את הפתרון שיזם המשרד ובצעד חסר תקדים פשוט ניתקו וביחד במכה אחת את המרכזיות.
החברות הפרטיות מתפרנסות מתעריפי הקש"ג כשהן חולקות עם המפעילים הסלולריים את ההכנסה מהמספרים. כלומר הם מביאים למפעיל תנועה סלולרית ומקבלות ממנו עמלה.
במשרד התקשורת רותחים מזעם על המהלך, אך כרגע החליטו לחזור בהם מהשימוע ולהוציא במקומו שימוע אחר שיפורסם היום ובו שיטת גבייה אחרת שתפתור את הבעיה באופן זמני, אבל תשית על ההורים תשלומים בכל זאת במידה ותהיה חריגה בחבילות השיחה.

















לא חשבתם כהגענות מקצועית לקבל תגובה מהחברות המושמצות בכתבה?
כן חשבנו והיא מובאת בהרחבה בידיעה חדשה נפרדת
למה משרד התקשורת זועם? הרי הוא לא מכיר בספקים האלו ורואה בהם סוחרי דקות ומעוררי ביקוש מלאכותיים שצריך להעביר מהארץ. פתאום מסתבר שהם ספקי שירותים חיוניים. ואופס, זה גם שירות שיש לו עלויות.