משרד התקשורת בוחן כיצד הופכים את הפגיעה בתשתיות התקשורת כמנוף לשדרוג תשתיתי רחב, כך עולה מהערכת מצב שעשה אתמול המשרד. מי שמונה לרכז את הפרויקט הוא טל אלימלך, סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד התקשורת. הרעיון הוא לנסות ולחשוב על הלקחים שנצברו עד עתה במלחמה, והאם ניתן להסיק מהם מסקנות לעתיד. הנושא נמצא בשלב ראשוני בלבד, והוא עלה כנושא שיש לבחון ולקדם בעתיד הקרוב. טל אלימלך הוא נציג המשרד במנהלת תקומה.
הכוונה היא לחשוב על תשתיות תקשורת נייחות וניידות עתידיות. כך למשל, קנים שדרכם עוברים סיבים אופטיים, שהמפעילים יחויבו להרחיב. אתרי סלולר שמפעילים יידרשו לאחד ולשתף, ועוד היבטים טכנולוגיים כמו האם צריך לשדרג את האתרים הפגועים ל – 5G עם שרידות גבוהה יותר. כאמור מדובר בשלב ראשוני בלבד של חשיבה.
יש גם עניין של זוויות רגולטוריות כמו למשל האם באזורים רגישים צריך לדרוש מהחברות להקים יותר אתרים סלולריים כדי להגביר את השרידות ומי אמור לממן זאת. או שימוש בלוויינים לשעת חירום כגון סטארלינק ועוד. תקשורת היא חיונית בזמן מלחמה, עבור אזרחים, כוחות ביטחון וגורמי הצלה. שדרוג התשתיות התקשורתיות יאפשר לשמור על תקשורת רציפה גם בזמן מלחמה ולכן זו סוגיה שיש לה השלכות לאומיות.
















