משרד המדע של דרום קוריאה חשף ביום רביעי את תוכנית המחקר והפיתוח שלו בהיקף של 440.7 מיליארד וון (324.5 מיליון דולר) עבור שירות רשת מהדור השישי (6G). כך פורסם בסוכנות הידיעות Yonhap. התוכנית כוללת פיתוח טכנולוגיות הקשורות לתקשורת אלחוטית, רשתות ליבה ניידות, רשתות קוויות 6G, מערכות 6G וסטנדרטיזציה של 6G, לפי הודעת משרד המדע והתקשוב.
אחת הסיבות להובלה של קוריאה בתחום הסלולר היא ההשקעה והתמיכה הממשלתית, שמגדירה יעדים ממשלתיים לכל דור טכנולוגי. ואחת הסיבות שההודעות הללו מובאות כאן, היא בשל דלות השיח ותשומת הלב לנושא רשתות התקשורת בדיון הציבורי בישראל.
מטרת המשרד לפי הפרסום היא לספק שירותים שונים המשולבים בטכנולוגיית 6G, לרבות ניידות אווירית עירונית ומציאות מדומה, באמצעות פיתוח מערכת שידור אופטית במהירות גבוהה במיוחד ומקטינה את ההשהיה ברשת הקווית.
המשרד הקוריאני אמר כי יפעל לתקנן את טכנולוגיות ה-6G תוצרת הבית בהתאם לדרישות התקינה הבינלאומיות, שצפויות להתחיל להתבסס כבר בשנה הבאה. התוכנית כוללת גם פיתוח טכנולוגיות לפס תדרים האמצעי העליון, המכסה את טווח התדרים של 7 גיגה-הרץ עד 24 גיגה-הרץ, לקידום שירות רשת ה-5G.
עבור תחום רשת הליבה הסלולרית, הממשלה הקוריאנית הודיעה שתתמקד בחדשנות של הדור הבא של רשת הסלולר מבוססת תוכנה, וזאת בתגובה למעבר למחשוב ענן. המשרד אמר כי הוא מתכנן להציג את תוצאת הביניים של פיתוח רשת ה-6G שלו בשנת 2026 כדי למלא תפקיד מוביל בקביעת הסטנדרטים הבינלאומיים לשירותי הרשת של הדור הבא.
















