משרד התקשורת פנה אתמול לחברות התקשורת וביקש פירוט הנזקים שנגרמו לחברות כתוצאה מהמלחמה, וזאת על מנת שיוכל לסייע להן. במכתב מבקש מנכ"ל המשרד בפועל מימון שמילה, שחברות התקשורת ידווחו על כל הנזקים שנגרמו להן ושבגינן הן לא זכאיות לשיפוי מגורם אחר.
במכתב מתבקשות החברות לפרט על אובדן ההכנסות הצפוי להן כתוצאה מאי חיוב ללקוחות הדרום והצפון שפונו מבתיהם עקב המלחמה, אובדן הכנסות כתוצאה מהגדלת חבילות לחו"ל, הוספת ערוצי טלוויזיה חינמיים וכדומה.
בנוסף החברות נדרשות לפרט על ההוצאות החריגות שלהן כמו למשל הקמת אתרי סלולר זמניים, הרחבת אתרים, הרחבת תמסורות, חשמל, הוצאות בגין ליווי ביטחוני ועוד.
המכתב מסתיים בכך שמטרתה של בקשת המידע הינה להבין את הפגיעה הכלכלית שחברות התקשורת ספגו בעקבות הלחימה ועל מנת שניתן יהיה לסייע ככל הניתן.
אתמול פרסמנו שחברות הסלולר צפויות לספוג פגיעה כלכלית בשל הירידה בהיקף הטיסות לחו"ל ולישראל ושתבוא לידי ביטוי בירידה בנדידה הבינלאומית.
על פי הערכות היקף הרומינג בישראל הוא כ – 600 מיליון שקל בשנה שבחישוב גס מדובר על 50 מיליון שקל בחודש לכלל השוק.
















