משרד התקשורת הקים צוות משותף ביחד עם המינהל האזרחי ונציגי צה"ל על מנת לגבש מתווה להקמת כ – 40 אתרי סלולר בתוך חודשים ספורים ביו"ש. נודע כי המטרה היא למצוא דרך מקוצרת שתאפשר הקמת אתרים אחרת תהליכי הרישוי והבירוקרטיה לא יאפשרו זאת.
הצוות המשותף יצטרך למצוא את הדרך הנכונה לתמרץ את החברות הסלולריות להקים את האתרים בסיוע התקציב הייעודי שהקצה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לטובת הפרויקט. לדברי גורמים במשרד התקשורת, "הקמת האתרים חייבת להתרחש מהר אחרת זה לא יקרה. עכשיו יש את הכסף, ואת הצוות הייעודי שעוסק בנושא, וצריכים להקים אתרים היכן שרק אפשר – ביישובים, בבסיסי צה"ל ולאורך הכבישים ביו"ש אחרת הסוגיה של היעדר קליטה תמשיך ללוות אותנו", אמרו אותם גורמים.
נזכיר שהקמת אתר סלולרי בישראל יכולה להימשך שנתיים, תלוי באיזה מסלול ואיזה אתר, אבל בכל מקרה הדבר לא קורה מהר. החברות הסלולריות גם נתקלות בהתנגדויות של תושבים אחרי שהקימו את האתר ודורשות להסיר אותו, ובקיצור כאב ראש לא קטן בכלל.
















