ארגון ה – International Telecommunication Union) ITU ) פנה למשרד התקשורת בתלונה בעקבות ניתוק רשתות התקשורת מרצועת עזה. במכתב המגיע בעקבות פניות מצד הרשות הפלסטינית, מתואר כיצד ישראל מנתקת את התקשורת ברצועת עזה, וזאת בניגוד למדיניות הארגון.
כפי שחשפנו https://zmanavir.co.il/article/21688/ משרד התקשורת הורה לחברות התקשורת להיות ערוכות למשק לשעת חירום בשל המלחמה. המשמעות בין היתר שצה"ל יכול להכווין את פעילות החברות ולתת להן הוראות ביצוע. רצועת עזה מחוברת לישראל והחוצה דרך מספר חברות תקשורת המספקות לרצועה תקשורת מבוססת מיקרוגל דרך מספר נקודות בעוטף עזה.
המשמעות היא שבמשרד התקשורת יודעים בדיוק כיצד ניתן להפעיל או לסגור את התקשורת ברצועה, לאחר שמשרד הביטחון מקבל את ההחלטות בעניין.
הפלסטינים מתכוונים גם לנצל את ועידת ה – WRC שתיערך בקרוב בדובאי, על מנת לעלות החלטות נגד ישראל. נזכיר שמשרד התקשורת כרגע לא מתכנן להשתתף בועידה בשל המצב הביטחוני בעיקר, אך יחד עם זאת לא מן הנמנע כי ברגע האחרון ובהתאם לאישורים ביטחוניים, תתאפשר נסיעה של נציג ישראלי, וזאת על מנת שיוכל לייצג את עמדת המדינה בדיונים שעשויים להביא להחלטות נגדה.
תגובת משרד התקשורת לא התקבלה
















