"הופתענו. בכל תרחיש שחשבנו עליו לא לקחנו בחשבון שייקח 10 ימים לתקן את הרשת ושיהיה אזור רווי מחבלים שלא יתנו לצוותים להיכנס, זה משהו שלא לקחנו בחשבון. תמיד אמרנו תהיה הפסקת חשמל, אז יהיו כמה שעות שזה לא יעבוד ואחרי זה, החברות יגיעו ויפתרו את הבעיה. ופה גם חברת חשמל וגם אנחנו לא הצלחנו להגיע. אם אני חושב על איך אפשר לעשות את זה יותר טוב, אז השת"פ של חברת חשמל איתנו – זאת אומרת שחייב להיות שיתוף פעולה בין חברות התקשורת לחח"י ויש מקום לשפר זאת לעתיד", כך אומר ליאור מרקוביץ', מנהל אגף היערכות משק התקשורת לחירום במשרד התקשורת לפודקאסט עושים תקשורת בזמן אוויר.
לדברי מרקוביץ' הבעיה העיקרית של נפילת האתרים בתחילת המלחמה בדרום הייתה בשל פגיעה ברשת החשמל. הוא הסביר שצוותים של חח"י והחברות הסלולריות עמדו במחסומים בכוננות ורק חיכו שיתנו להם להיכנס ולתקן. הבעיה הייתה שהצבא פשוט לא נתן.
עוד הוא התייחס לסוגיית היעדר הכיסוי הסלולרי באזור המסיבה בשטחים הפתוחים שבה נרצחו עשרות מבלים, ואמר שייתכן שכמו שהחברות הסלולריות מתגברות אירועים כמו ההילולה בהר מירון או הפגנות גדולות, כך יש צורך לתגבר את הכיסוי הסלולרי לקראת אירועים המוניים כמו מסיבות טבע.
בהתייחסו לעומסים ולביקושים בתקופת הלחימה שיבח מרקוביץ' את החברות ואמר שלא נרשמו שום בעיות חריגות של עומסים שהחברות לא היו מסוגלות להתמודד איתן. החברות הפגינו מוטיבציה אדירה לסייע היכן שרק ניתן.
לפודקאסט: https://open.spotify.com/episode/0FP9eZwuvZWxuJM6rErE47?si=UD3VWw9JTK2gnrzpZd7Gzw

















ישר כח למשרד התקשורת על המענה והפעלת חברות הסלולר והתקשורת . אכן נדרש לחזק את הקשר לח״ח ולרשויות המקומיות 🇮🇱💪🏽