לידר שוקי הון פרסמה התייחסות ראשונה לדוחות של חברת פרטנר שהתפרסמו אתמול בערב האומרת כי תוצאות הרבעון היו גבוהות ביחס לצפי ברמת ה-EBITDA, כאשר הרווח הנקי היה דומה לצפי. התזרים החופשי הפתיע לטובה והסתכם בכ-146 מיליון שקל, תודות לשינוים בהון חוזר (~70 מיליון שקל) והיקף השקעות נמוך יותר.
לדברי מנהלת המחקר בלידר סבינה לוי, "התוצאות הושפעו מהפרשה משפטית של כ-18 מיליון שקל, אשר קוזזה על ידי ביטול הפרשה לקרן תמרוץ (6-8 מיליון שקלים). השפעות המלחמה התבטאו עד כה בפגיעה בהכנסות משירותי נדידה ובירידה מסוימת במכר ציוד קצה.
החברה מעריכה, כי בהנחה שהפגיעה מהמלחמה תהיה דומה לזו שנמדדה עד כה אזי הירידה ברווח משירותי הנדידה תסתכם בכ-10 מיליון שקלים בחודש, לפני מס".
החברה דיווחה על הכנסות של כ-829 מיליון שקל, EBITDA של כ-283 מיליון שקל ורווח נקי של כ-56 מיליון שקל.
"התחזית שלנו לרבעון הניחה הכנסות של כ-836 מיליון שקל, EBITDA של כ-274 מיליון שקל ורווח נקי של כ-55 מיליון שקל.
העונתיות תרמה לגידול של כ-2 שקלים ב-ARPU, לעומת גידול של כ-1.5 שקלים ושל כ-2 שקלים, שהציגו סלקום ופלאפון, בהתאמה".
"הכנסות ממכירת ציוד סלולרי הסתכמו הרבעון בכ-105 מיליון שקל, לעומת כ-115 מיליון שקל ברבעון הקודם. נציין בהקשר זה, כי פלאפון הציגה הרבעון יציבות במכירות הציוד בעוד שסלקום רשמה עלייה ביחס לרבעון הקודם. הרווח הגולמי ממכירת הציוד הסתכם בכ-9.5%, לעומת כ-15.7% ברבעון הקודם".
"התפתחות במצבת מנויים. החברה רשמה ירידה של כ-9,000 במצבת מנויי הסלולר, בעיקר פריפייד, כאשר שיעור הנטישה התמתן מכ-6.1% ברבעון הקודם לכ-5.5% ברבעון הנוכחי.
מצבת מנויי תשתית האינטרנט גדלה בכ-7,000, כאשר מצבת לקוחות הסיבים גדלה בכ-19,000.
פרטנר מעריכה, כי תשלים ב- 2023 חיבור של כ-100 אלף משקי בית לתשתית הסיבים, לעומת הערכה קודמת ל- 60 אלף, כאשר הפריסה תתבצע במסגרת תוכנית ההשקעות המקורית. היקף הפריסה ב-2024 יסתכם באלפי משקי בית בודדים".
















