מדד OOKLA לחודש אוקטובר מצביע על שיפור זניח במהירויות הגלישה בישראל בסלולר. מדובר על שיפור בדירוג למקום ה – 65 (מ -67). לעומת זאת בכל הקשור למהירות הגלישה בשוק הנייח, ישראל נסוגה 12 מקומות בדירוג והיא ממוקמת כעת במקום ה – 27 העולמי. מכיוון שמהירות הגלישה נמדדת באמצע החודש ומתייחסת לחודש הקודם, לא ברור מהמדד האם למלחמה חרבות ברזל יש משמעות על ביצועי החברות וכיצד זה משתקף במדד.
לפי המדד מהירות הגלישה בסלולר Download עומדת על 37.82 מגה ביט לשניה, לעומת 35.98 בספטמבר. ה – Upload נשאר דומה לחודש הקודם עם 8.99 מגה ביט לשניה.
בנייח כאמור מהירות הגלישה ירדה משמעותית באוקטובר מהמקום ה – 15 למקום ה – 27 כאשר מהירות הגלישה מסתכמת ב – 144.81 מגה ביט בשניה לעומת 162 מגה בחודש שעבר. ב – Upload המהירות גם ירדה אבל בשיעור זניח והיא עומד על 61 מגה לעומת 63 בחודש הקודם. ייתכן והירידה קשורה גם לעובדה שמדובר היה בחלק מהחודש בתקופת חגים או שהדבר גם קשור למלחמה, וייתכן שהדבר קשור גם לעובדה שבעולם ההשקעות בסיבים מתקדמות יותר מאשר בישראל.
הנתון המעציב הוא שהדירוג העולמי ממשיך לעלות בעוד ישראל ממשיכה להשתרך מאחור במיוחד בסלולר, וכעת גם בנייח שהיווה איזושהי נקודה חיובית במדד. יחד עם זאת צריך לבחון את המגמה הכללית לאורך מספר חודשים ולא על פי חודש אחד בלבד.

















העיקר שהם מטמטמות את הצבור בנפלאות תקן 5G
אוסף של חברות נוכלות קמצניות שחוסכות בכל פינה אפשרית בהוצאות על שיפור השירות
דוחפות את שידורי הטלווזיה הירודים שלהן טלווזייה על תשתיות שברובן לא שלהן במחירים מופקעים
והתקנות סיבים במחירים עוד יותר הזויים במיוחד חברת ההיזק בזק