האם המלחמה חרבות ברזל פוגעת בהשקעות של החברות הסלולריות בהקמת אתרי 5G? מנתוני החודש האחרון עולה כי לסלקום יש 774 אתרי 5G והיא הוסיפה בחודש האחרון 19 אתרים בלבד. פלאפון אחריה ברשימה עם 660 אתרי 5G בנובמבר והיא הוסיפה 9 אתרים חדשים בלבד. PHI המשותפת לפרטנר והוט מובייל הוסיפה אף היא 9 אתרי 5G בלבד ובסך הכל יש לה 646 אתרים.
מדובר בקצב מאד נמוך שמתכתב עם העובדה שישראל נמצאת במקום מאוד לא טוב בעולם מבחינת דירוג לפי קצב מהירות הגלישה.
נדגיש כי החברות הסלולריות צופות להינזק כתוצאה מהמלחמה בעיקר דרך הפגיעה בהכנסות משירותי נדידה בינלאומיים וגם מהעובדה כי אנשים רוכשים פחות ופחות ציוד קצה חדש בתקופות של האטה כלכלית ומתיחות ביטחונית וייתכן שזו הסיבה שהאטו משמעותית את קצב ההקמה של האתרים החדשים ב – 5G.
בארבעת הערים הגדולות החלוקה היא כדלקמן:
ל – PHI בבאר שבע יש 16 אתרי 5G, בירושלים 49, בחיפה 44 ותל אביב 97.
לסלקום יש בבאר שבע 26 אתרי 5G, ירושלים 65, חיפה 49 ותל אביב 70.
לפלאפון יש בבאר שבע 22 אתרים, ירושלים 31, חיפה 27 ותל אביב 56.
בסך הכל יש 2078 אתרי 5G בישראל מתוך מספר כולל של 8045 לכל החברות.
















