הפסקת העבודות של בזק עם קבלנים חיצוניים מתחילה להסב נזקים רציניים וספקיות ודילרים של בזק שעימם דיברנו מדברים על זמני המתנה של חודשיים להתקנת סיב. אותם קבלנים חיצוניים גם כן נקלעו לבעיה קשה היות והם מחזיקים צוותי עובדים שמושבתים כבר שבועיים ואינם יודעים מה לעשות.
בזק מחברת מאות קווים ביום דרך הקבלנים החיצוניים והפסקת עבודתם גורמת לנזק כבד מהיבטים רבים: לקוחות לא מוכנים לחכות כל כך הרבה זמן לסיב ועוברים לקחת סיב מחברות מתחרות, וקבלנים שלא יכולים להמשיך ולהחזיק עובדים וייאלצו להיפטר מהם, מה שייצר קושי בעתיד במידה וירצו לחזור ולעבוד עם בזק. נקודה נוספת היא שההתקנות בבזק אצל לקוחות עסקיים רובה ככולה נעשית על ידי קבלנים חיצוניים כך שהמצב אף חמור ממה שנראה בשטח.
הפסקת העבודות של הקבלנים החיצוניים נעשית במסגרת מה שהעובדים בחברה קוראים אכיפה של הסכם העבודה. במלים אחרות, הסכם העבודה בבזק אוסר על העסקת קבלנים חיצוניים אך במסגרת פרויקט הסיבים העובדים העלימו עין ואפשרו להנהלה להעסיק קבלנים חיצוניים, שהם מבצעים את רוב רובם של ההתקנות.
על רקע הסכסוך בין העובדים להנהלה סביב מינויו של תומר ראב"ד ליו"ר הדירקטוריון, בטענה שלהם שהוא אינו מתאים ומינויו נעשה בהפרת סיכום עימם – הם הפסיקו באופן חד את עבודת ההתקנות על ידי קבלנים חיצוניים – מה שגורם לבעיה גדולה מאד מול הלקוחות ובנזק לחברה שרק יילך ויתרחב אם זה יימשך.
















