בזק הודיעה היום על הפחתה יזומה בתעריפי הפיקוח ב – 20%. ההפחתה תיכנס לתוקף בתחילת ינואר והיא באה בהמשך להחלטה של בזק שלא לעדכן את תעריפי השוק הסיטונאי BSA ושוק סיטונאי פסיבי עקב המלחמה. המחיר החדש יעמוד על 1520 שקל ליום פיקוח לפני מע"מ, לעומת 1900 שקל כעת.
מחיר הפיקוח נקבע בצורה שערורייתית במו"מ בין בזק לאגף כלכלה במשרד התקשורת. המשרד למעשה קיבל את התעריף שבזק דרשה כמעט ללא עוררין והתוצאה היא לא פחות ממבישה. במשך שנים ארוכות כל מתחרותיה של בזק משלמות את התעריף המופקע הזה מבלי שמשרד התקשורת ינקוף אצבע כדי להתמודד עם הצרה הזו. רשות התחרות גם מודעת למחיר הבעייתי וגם הוא ייבחן כפי שפרסמנו היום בידיעה מוקדמת https://zmanavir.co.il/internet/22673/ .
נזכיר למי ששכח את התרגיל שעשתה בזק למשרד התקשורת וכיצד הפילה אותו בפח. בזק טענה שעובדי בזק הם שיפקחו על עובדי החברות הסיטונאיות המשתמשות בתשתיותיה. עלות עובד בזק היא כידוע גבוהה מאד ולכן התרגיל שעשתה החברה היה לגייס כוח אדם חצוני, לרוב מובטלים מכל מיני מגזרים, ושילמה להם פרוטות בעוד היא ממשיכה לגבות 1900 שקל ליום עבודה.
הקומבינה שעשתה בזק הגיעה לידיעת משרד התקשורת מפרסומים בעיתונות ולמרות זאת המשרד, ככל הנראה מרוב בושה, לא טרח להורות על הפחתת המחיר מיידית. התוצאה היא שהחברות הסיטונאיות ממשיכות לשלם את הסכום המופקע הזה בעוד משרד התקשורת שותק.
מדובר באחד המחדלים הגדולים ביותר אי פעם במשרד התקשורת והוא ללא ספק משתווה לאירועים דרמטיים אחרים מהעבר הלא רחוק של החברה.
רק כדי לסבר את האוזן, המובטל שבזק מעסיקה כאחראי פיקוח, לרוב יושב ברכבו או לצד הקבלנים, ואינו עושה דבר מלבד זה. הוא פשוט יושב ועוסק בענייניו ומקבל על זה כמה מאות שקלים ביום.
כעת בזק נוקטת במהלך עצמאי ומורידה את המחיר והסיבה היא מדוע היא עושה זאת כבר עתה. סביר להניח שהתשובה מורכבת מכמה מרכיבים. ראשית החברה יודעת שהמחיר שהיא גובה הוא מופרח ומודעת לזעם הקבלנים בעניין ב. החברה מבינה שמשרד התקשורת עומד להוריד את המחיר במסגרת עבודה שהוא עושה לקביעת מחירי שוק סיטונאי מעודכנים ולכן כדי לרכך את ההורדה הצפויה במחיר היא מורידה בעצמה עוד קודם ג. גם רשות התחרות מבינה שהמחיר כאן מופקע וסיכוי טוב שהיא תתערב מול המשרד בנושא או בכוחות עצמה.

















כבוגר בזק שהקים את החברה תחת משרד התקשורת מדינת ישראל היא זו הפוליטקאים הם שמכרו את החברה לבעלי הון בקומבינות כול קונה כמו סבן אלוביץ באו עשו סיבוב של מיליארדים על חשבון השקעות עובדים זולים כמו שכתוב בכתבה והביאו את החברה לגסיסה חברה ללא שייכות אצלנו הלוגו היה בזק בית כמו משפחה היום הכול מיקור חוץ קבלנים וזה הסיפור.