במשרד התקשורת שוב התקבלו פניות של מפעילים קטנים שזכו במכרזי התמרוץ, שמבקשים לדחות את המועד להשלמת חובות פריסה. זו לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא האחרונה שהמפעילים הקטנים באזורי התמרוץ מבקשים הקלות ממשרד התקשורת ואולם נראה שהמשרד החליט שהוא לא יסכים לדחייה נוספת והמשמעות היא שאותם קבלנים ייכנסו לבעיה לא פשוטה מול המשרד.
נסביר שבאוגוסט שנה שעברה הקבלנים שזכו במכרזי התמרוץ של משרד התקשורת לפריסת סיבים בפריפריה, לא עמדו באבני הדרך שהציב להם המשרד וכתוצאה מכך הסכים המשרד לגלות התחשבות ודחה להם את לוחות הזמנים לחודש מרץ השנה.
נזכיר שהמשרד גם הלך לקראת הקבלנים הקטנים על רקע המלחמה והודיע להם שיסכים להקדים תשלומים המגיעים להם במידה ויכריזו שעמדו במחוייבויות הפריסה.
בשורה התחתונה המצב הוא שהקבלנים הקטנים לא מצליחים לעמוד בתנאים שקבע המשרד והשאלה היא האם המשרד יחמיר איתם ויחלט להם ערבויות או שינסה למצוא פתרון אחר. כרגע כאמור המצב לא נראה טוב ולמרות המלחמה במשרד התחושה היא שעשו כל שניתן על מנת לסייע לאותם קבלנים ואם הם לא יעמדו בחובות שלהם לא תהיה ברירה אלא לקנוס אותם ואולי אף לקחת להם את הרישיון.
מדובר באזורים בפריפריה עם כמה עשרות אלפי משקי בית שהמשרד יצטרך למצוא להם סידור אחר כדי להשלים את פריסת הסיבים אצלם.
















