בזק עדכנה ספקיות אינטרנט על כוונתה להשיק את טכנולוגיית ה – XGS – PON בחודש מאי השנה. החברה שלחה מסמכים הנדסיים לספקיות על מנת שיוכלו להיערך במועד ולא יוכלו לטעון שלא קיבלנו ממנה התראה מוקדמת כדי להתכונן למהלך. ככל הידוע בזק לא עדכנה לגבי החבילות שתשיק אך הטכנולוגיה מסוגלת לאפשר קצבים של 5 ו – 10 גיגה ויהיה מסקרן לראות מה תעשה בזק שאצלה הרגישות במגזר העסקי גבוהה במיוחד והיא חוששת שלקוחות עסקיים יקחו סיבים אופטיים במחירים של שוק פרטי, ללא התכונות המתקדמות שעסקים בדרך כלל רוכשים.
נזכיר שמשרד התקשורת חייב את בזק לעדכן ספקיות אינטרנט הפועלות על גבי הרשת שלה במסגרת מדיניות השוק הסיטונאי – לעדכן מראש על השקת מהירויות אינטרנט, וזאת על מנת שיוכלו להיערך לכך. בעבר הלא רחוק כאשר בזק רצתה להשיק מהירויות של 200 מגה, התלוננו ספקיות אינטרנט שהיא לא עדכנה אותם מראש ודרשו לעכב השקה כדי שלבזק לא יווצר יתרון תחרותי – מה שעורר מהומה גדולה בשוק באותה תקופה וטענות על הגבלות טכנולוגיות שמטיל המשרד.
כנראה העובדה שבזק הודיעה לאחרונה על כך לספקיות, היא על מנת למנוע את הבעיה הזאת מראש. החברה הודיעה בשנה שעברה כי בכוונתה להשיק את טכנולוגיית ה – XGS – PON עם נתב חדש תומך WIFI 7.
השאלה הגדולה סביב ההשקה של בזק היא עד כמה יהיה ביקוש למהירויות החדשות ומה יהיו המחירים של אותם חבילות. כרגע יש מהירויות של 5 גיגה ברשת IBC והספקיות הפועלות על גבי הרשת שלה לא מוכרות בכמויות גבוהות חבילות אלו. יחד עם זאת צריך לזכור שמהלכים של בזק בדרך כלל מכתיבים מגמה, ולכן שדרוג המהירות באופן כללי בשוק האינטרנט תלוי במהלכים שלה.
נקודה חשובה נוספת היא שבזק היום פועלת כספק אינטרנט – כלומר היא מוכרת אינטרנט כמוצר אחוד ולא בפיצול בין ספק ותשתית, ולכן השיווק של החבילה מותנה רק בה ולא בספקיות הפועלות על גבי הרשת שלה, ולכך יש יתרון גדול מאד מבחינתה.

















ואו! ממש קידמה
בזמן שבכל מזרח אירופה חוגגים על הירויות פסיכיות בבזק הודיעו לספרקיות
אבל המחירים של בזק מתקרבים לאפריקה במקרה הטוב
בזק, חברה של חזירות היסטורית, לא מסוגלת לעכך שהזמניםה שתנו
אם לשר התקשורת היו בצים גדולות היה כבר מצליח לאנוס עליה את מה שצריך באמת – לחתוך מחירים בכל מצב ומכל זוית
אבל שרי תקשורת ומנכליהםב צדרך כלל אנשים רופסים חסרי עמוד שדרה שמרחמים על החברה הארורה הזו לעזאזל הציבור
לקרוא ולא להאמין.. אשכרה רפובליקת בננות..
מדינת ישראל שיש יכולות טכנולוגיות מתקדמות ביותר.. ואנחנו צריכים להשאר מאחור.
העיקר לייצא טכנולוגיה וליצא את המשאבים הכי חשובים שאלה אנשים שמפתחים את זה.
שליש מהבתים הישנים בישראל לא ניתן להגיע בסיב לבתים תשתית חסומה. בבנייה החדשה הסיב מגיע לחדר תקשורת או לחדר המדרגות ומשם בנחושת לבתים אין פריסה אופטית ישירה עד שקע לקוח ולכן הלקוחות הנל לא יכולים לקבל את הקצבים הגבוהים.
רוב הצרכנים הביתיים לא צריכים מהירויות כאלה, גיגה מספיק די ויותר. עדיף שבזק יתמקדו במהירות העלאה. רוב המחשבים תומכים גם ככה עד 2.5 גיגה, הסטרימרים לא צריכים יותר מ 100 מגה. אז מהירויות הזויות כאלה כיום זה ממש לא לצרכן הביתי. מניח שעסקים ירוויחו מהמהלך
מעניין עד כמה בשמים יהיה המחיר.