שר התקשורת שלמה קרעי שוקל להפחית את מחירי השוק הסיטונאי ומחירי השוק הסיטונאי פסיבי כבר בחודש הבא. על פי המסתמן, קרעי בוחן 2 אופציות: הראשונה להפחית את המחירים על בסיס הערכות מוקדמות שייעשו באגף הכלכלה, והשניה – לתת לבזק הזדמנות להודיע על הפחתה יזומה במחירים לתקופה זמנית שלאחריה ייקבעו המחירים באופן סופי.
מחירי השוק הסיטונאי ומחירי המעבר בתשתיות בזק, גבוהים מאד ומשרד התקשורת הודיע כבר שבכוונתו להשלים עד סוף הרבעון הראשון את קביעת המחירים המעודכנים על בסיס העבודה שעשתה חברת אקסון, ועבודות שנעשות באגף כלכלה בסיוע ד"ר יאיר אילת. קרעי הבהיר בשיחות עם בכירים במשרד שהוא לא יחכה עד סוף הרבעון אלא מתכוון כבר בחודש הבא להוציא שימוע על בסיס מחירים זמניים שיוצגו לו על ידי אגף כלכלה, ובהמשך לקבוע את המחירים הקבועים.
המשרד יבקש מבזק להציע מחירים נמוכים יותר ביוזמתה, וייתכן שיישקל לאמץ את המחירים שתציע במידה ויהיו אטרקטיביים דיים, ולהתחשבן אחרי שתסתיים העבודה הרשמית. המשרד יתחשב בעבודה שלו במחירים שנקבעו בעסקאות קודמות שנעשו בין פרטנר לבזק וסלקום ו – IBC ואשר על פי הערכות בשוק נאמדות במחיר סיטונאי של כ – 45 שקל לחודש ואף פחות, אך המחיר כולל התחייבות לכמויות.
מחירים אלה נמוכים משמעותית מהמחירים היום שעומדים על 72 שקל לפני מע"מ בסיטונאי, ו – 430 שקל לקילומטר לחודש על הסיטונאי פסיבי.
נזכיר שרשות התחרות מוטרדת ממחירי השוק הסיטונאי, בעיקר בשוק הסיטונאי פסיבי, שבאמצעותו ניתן לעודד פריסת תשתיות עצמאיות, ומחירים גבוהים בו מדכאים תחרות, בדגש על השוק העסקי.
















