חברת בזק החלה לשלוח לספקיות אינטרנט הודעות על אי העלאת המחירים הסיטונאיים ב – 2024, כך נודע ל – zmanavir. לפני מספר שבועות הודיעה בזק למשרד התקשורת שהיא לא תעלה את המחירים הסיטונאיים וכעת החלו גם ספקיות אינטרנט לקבל את ההודעה שבה היא כותבת: "הרינו לעדכן כי בהמשך לעדכון התעריפים כפי שהתפרסמו בתקנות לשנת 2024, התעריפים החודשיים השוטפים בשוק סיטונאי BSA , לא יוצמדו למדד וימשיכו להיות מחויבים כפי שחויבו בחודש דצמבר האחרון וזאת עד להודעה חדשה".
לא ברור האם בזק מתכוונת להוציא את ההודעה לכל הספקיות היות ומבדיקה שעשינו התברר שחלק מהספקיות לא קיבל הודעה כזאת, אבל סביר להניח שמי שלא קיבל יקבל בימים הקרובים. בנוסף, לא ברור האם ההודעה של בזק מתייחסת למחירי השוק הסיטונאי פסיבי – דהיינו לגבי מחירי השימוש הסיטונאיים בתשתיות שלה.
כאן המקום להזכיר שמשרד התקשורת פרסם שימוע בנושא הקפאת המחירים הסיטונאיים אך הוא דיבר על הקפאת המחירים הסיטונאיים ברשת הנחושת ולא ברשת הסיבים. כאן בזק מתייחסת למחירים הסיטונאיים באופן רחב כך שככל הנראה הכוונה גם למחירים הסיטונאיים ברשת הכבלים.
מאידך משרד התקשורת עד עכשיו לא פרסם החלטה בעניין השימוע שהוא פרסם וביקש תגובות בתוך 4 ימי עבודה.
שר התקשורת שלמה קרעי אמר רק לאחרונה שבכוונתו להתחיל במהלך של הפחתת המחירים הסיטונאיים כבר בחודש פברואר גם על בסיס מחירים זמניים, והתחשבנות עתידית לאחר שיהיו מחירים סופיים.
















