ירידה דרמטית במופעי התקלות של בזק החורף, בעקבות המעבר לסיבים אופטיים. גורמים בחברה מציינים כי מדובר בעשרות אחוזים של תקלות שפחתו ושהיו מאוד אופייניים ברשת הנחושת. גם היום רשת הנחושת ממשיכה לסבול מתקלות בגשם, אבל מספר המשתמשים בנחושת נמצא במגמת ירידה בגלל המעבר לסיבים אופטיים ובגלל שיותר לקוחות מוותרים על קו הטלפון בבית ונותרים רק עם חיבור סיב לגלישה.
בזק צפויה השנה להשקיע 80 מיליון שקל בעיבוי הרשת ובפתרונות אבטחה נוספים בגובים. עיבוי הרשת נועד להתמודד עם ההשקה הצפויה של מהירויות גבוהות יותר במסגרת השדרוג ל – XGS PON שיאפשר קצבים של עד 10 גיגה.
הערכות פנימיות בבזק הן שהביקוש למהירויות הללו יהיה מדורג ויתפרס על פני מספר שנים היות וכבר עכשיו הרבה לקוחות מרגישים מאד מרוצים ומסתפקים במהירויות של עד 1 גיגה.
נדגיש שבזק מרחיבה במסגרת הפרויקט את המהירויות ברשת הגישה, אחרת אין טעם במעבר ל – 10 גיגה ללקוח. החברה כרגע מפצלת את המהירויות בסיב 2.5 גיגה בנקודת הפיצול של מתג ה – GPON ל – 32 או 64 בתים. זאת אומרת שהלקוח יכול לקבל מהירות תיאורטית של 2.5 גיגה רק אם כל שאר ה – 32 בתים או ה – 64 לא גולשים בכלל. זו המשמעות של רשת סטטיסטית.
מכיוון שכך, החברה תעבה את מתגי ה – GPON ל – 10 גיגה, אך התהליך הזה ידרוש זמן כי החברה לא יכולה לשדרג את כל המתגים בשנה, כך שהשינוי אצל הלקוחות שלא שודרגו בנקודת הפיצול לא תהיה משמעותית גם אם ישדרגו את המהירות.
מהבחינה הזו יהיה מעניין לראות מה תהיה מדיניות השיווק של בזק של החבילות החדשות וכיצד תפעל כדי להבטיח חוויית גלישה משופרת.
















