חברת פרטנר החזירה למשרד התקשורת אזור תמרוץ בצפון באזור המשולש אחרי שהגיעה למסקנה שמדובר באזור שהכדאיות הכלכלית לפריסת סיבים אופטיים בו נמוכה. ככל הנראה האזור ייצא למכרז תמרוץ חדש או שיעבור לפריסה של בזק וכרגע מתנהלים מגעים בין הצדדים לגביו.
פרטנר זכתה במספר מכרזי תמרוץ לפריסת סיבים אופטיים ובכולם היא פורסת מלבד אותו אזור ספציפי שבו התברר שאחרי שזכתה, קבלנים פרטיים פרסו בו סיבים אופטיים, וכנראה שגם האזור עצמו מבחינת תשתיות היה קשה פיסית לפריסה. זה הוביל את החברה להחלטה לוותר על אותו אזור. במקרה כזה ייתכן ופרטנר תיאלץ לשלם קנס על הויתור, ובכל מקרה משרד התקשורת נדרש למצוא גורם חלופי שיפרוס באותו מקום, וכאמור מתנהלים מגעים עם בזק על כך.
כפי שפרסמנו לאחרונה, מספר קבלנים שפורסים סיבים באזורי תמרוץ מבקשים ממשרד התקשורת דחייה נוספת להשלמת הפריסה ונתקלים כרגע בסירוב של המשרד לענות לבקשתם. נסביר כי בשל המלחמה הקבלנים סובלים ממחסור בידיים עובדות, והם גם מגלים שבחלק מהאזורים יש קושי פיסי משמעותי בפריסה בשל מצב התשתיות הרעוע – מה שמחייב אותם לחכות לבזק שתתקן את תשתיותיה באותו אזור או לעשות זאת בעצמן והדבר לוקח זמן רב ומייצר קשיים של עמידה בלוחות זמנים.
נציין שבסוף השנה שעברה ישראל הגיעה למקום גבוה מאד בעולם בפריסת סיבים עם כ – 90% ממשקי הבית שפרוסים. מדובר בהישג משמעותי אך למרות זאת ישנם לא מעט "חורים" שלא נפרסו והמשרד שוקל כיצד לטפל בהם אחרי שהקבלנים כאמור התקשו לפרוס או שמבקשים דחייה בלוחות הזמנים של הפריסה.
















