דרמה באסיפה הכללית בבזק. למעלה מ – 40% מבעלי המניות שאין להם עניין אישי (כלומר ללא מניות בעלת השליטה "ביקום") הצביעו נגד אישור תנאי כהונתו של היו"ר הנכנס, תומר ראב"ד. בין המתנגדים, חלק גדול מהגופים המוסדיים בישראל. תוצאות ההצבעה הן הפתעה גדולה מכיוון שבדרך כלל החלטות מהסוג הזה המגיעות לאסיפה הכללית עוברות ברוב גבוה.
נזכיר כי בדירקטוריון החברה אושרה כהונתו של ראב"ד ותנאי העסקתו כמעט פה אחד, כאשר רק הדירקטור מטעם העובדים, פטריס טייב, התנגד. יש לומר כי הפער בין עמדת הדירקטוריון, ובעיקר עמדת הדירקטורים מטעם הציבור, לעמדת בעלי המניות מעלה תהיות ושאלות.
נזכיר כי ועד העובדים בבזק הביע התנגדות חריפה לאישור מינויו של ראב"ד בטענה כי מדובר במחטף של בעלת השליטה, וכי לראב"ד חסר הניסיון הדרוש כדי למלא את התפקיד המורכב. יו"ר הוועד, איציק בסלו, אף פנה בצעד חסר תקדים למנהלי כל הגופים המוסדיים בבקשה שלא לאשר את כהונתו ותנאי העסקתו של ראב"ד.
אין ספק שלאור התוצאות כהונתו של ראבד כיו"ר צפויה להיות מורכבת הרבה יותר בעיקר על רקע המתיחות הרבה בינו לבין העובדים, שעשויה לייצר משברים שידרשו החלטות מדירקטוריון החברה ומבעלי המניות שלה.
נושא נוסף שעלה להצבעת בעלי המניות הוא אישור המענק המיוחד ליו"ר היוצא גיל שרון, שגם סביבו היו רעשים בעיקר על רקע נימוקי ועדת התגמול של בזק לאישור המענק, שלמעשה היו בדיוק אותם הנימוקים למענק מיוחד שכבר הוענק לשרון בסוף שנת 2022. המענק אושר באסיפה הכללית ברוב של כ- 77%, כשכ – 23% מבעלי המניות מתנגדים לאישור המענק.
















