חברת נקסטקום נבחרה כקבלן התחזוקה של פרויקט "הכבל של אברהם" (כבל יבשתי לחיבור אשקלון ואילת) של חברת קצא"א. הקבלן שאמור להקים את הפרויקט טרם נבחר, ואולם נקסטקום תהיה זו שאמורה לתחזק אותו. קצא"א ערכה מכרז בין הקבלנים, כולל סיור מקדים לפני כן, וכאמור בחרה בנקסטקום. במקביל, בחברה עובדים על מכרז לבחירת מפעיל התקשורת שייכנס בנעליה, ושאמור על פי החלטת הממשלה להיות זה שימכור את הקיבולת בכבל שיונח, על רקע האיסור שהוטל עליה לפעול כשחקן בשוק התקשורת. הכבל של אברהם אמור לשמש כתווך יבשתי בין הים התיכון לכיוון אסיה דרך מדינות ערב. בדומה לפרויקטים רבים נוספים בתחום זה, בשל המצב הפוליטי באזור, כרגע כל השחקנים הבינלאומיים והמקומיים כאחד שומרים על דממה ומשתדלים שלא לקדם פרויקטים בגלוי הקשורים לישראל עד שלא תתברר תמונת המלחמה בעזה.
קצא"א מתכננת לבצע הנחת תשתית אופטית בין מתקן אשקלון לבין מתקן אילת, באורך כולל של 260 ק"מ. התכנון יכלול ביצוע חפירה להנחה של כ-6 קני תשתיות לכל אורך תוואי הצינור הקיים. לאורך תוואי זה מתוכננים להיפרס כ-2 כבלים בשלב הראשון של 288 סיבים. לאורך התוואי מתוכננים כ-30 נקודות פתיחה.
הקבלן הזוכה התחייב להחזיק שתי ניידות בכוננות לתיקון תקלות, וזאת על פי לוחות זמנים מוגדרים לתיקון התקלה. בניידות יותקן ציוד ייעודי לתיקון תקלות, כולל מאות קילומטרים של כבלים לחיבור זמני.
התוואי הקיים של קצא"א, שלאורכו יונחו הסיבים האופטיים, עובר מאילת דרך יטבתה, צומת שיטים, מכתש רמון, שדה בוקר, משאבי שדה, רמת חובב, באר שבע, שדרות ואשקלון.
החברה קיבלה אישור מרשות החברות וממשרד האוצר לביצוע הפרויקט, בהיותה חברה ממשלתית, ובתנאים שימנעו ממנה להיות שחקן פעיל ישירות בתחום התקשורת.
















