משרד התקשורת קנס את הוט ב – 6 מיליון שקל בעקבות “השמטה” של יישובים שבהם אמורה הייתה לפרוס כבלי קואקס. האירוע נחשף אצלנו https://zmanavir.co.il/internet/20920/ במהלך חודש ספטמבר האחרון. משרד התקשורת קיים הליך פיקוח נגד החברה אך הוא עוכב בשל המלחמה, ולאחרונה המשרד החליט להטיל עליה את הקנס לאחר ששמע את טענותיה. האירוע החל כאשר החברה התבקשה למסור מידע מעודכן על היקף היישובים שלא פרסה בהם תשתיות כבלים קואקסיאליות (הסיבים הרגילים שהוט משתמשת בהם – לא סיבים אופטיים). החברה התבקשה למסור מידע מעודכן על היקף חובת היישובים שלה שלא פרוסים, על ידי סמנכ"ל הפיקוח לשעבר איתן כסיף. האחרון גילה שהחברה שאמורה הייתה להשלים פריסה ב – 219 יישובים, למעשה “השמיטה” 35 יישובים, ומספר היישובים בפועל שלא חוברו כולל מזרח ירושלים עומד על 254 יישובים.
המשרד לא קיבל את טענות הוט שניסתה לטעון שחלק ניכר מהיישובים ברשימה מתוכננים להיפרס בסיבים אופטיים על ידי חברת IBC שבה היא שותפה.
רק נזכיר שהמשרד מנהל מאבק ארוך שנים בנושא חובות הפריסה של הוט ונכתב על כך לא מעט. משרד התקשורת ניסה למצוא מספר פתרונות לקושי של הוט לעמוד בחובות הפריסה אך הדבר לא הסתייע. גם הניסיון להחליף חובת פריסה באמצעים טכנולוגיים כמו למשל אספקת אינטרנט סלולרי – לא צלח בלשון המעטה, ובמשרד התקשורת הגיעו למסקנה שהוט ככל הנראה לא מתכוונת להשלים את חובת הפריסה שלה בכל טכנולוגיה שהיא.
נראה שמשרד התקשורת אינו מתכוון לוותר להוט הפעם והיא מצידה לא נראה שמתכוונת להשלים את הפריסה של כבלי הקואקס כך שלא ברור איך הנושא הזה ייגמר. להוט כנראה משתלם לשלם את הקנס מאשר לצאת לפריסה של כבלי קואקס שמבחינתה הם כבלים ישנים שהיא לא רוצה להשקיע בהם וזה כמובן שגם לא כלכלי.
החברה בחרה לא להגיב
















