חברת בזק ניסתה להגיע להבנות עם משרד התקשורת על הפחתה יזומה של המחירים בשוק הסיטונאי, וזאת מבלי שהמשרד יידרש לקבוע מחיר בעצמו. משרד התקשורת לא זרם עם הבקשה. זו לא הפעם הראשונה שבזק מנסה להציע הפחתה יזומה במחירי השוק הסיטונאי, כדי להימנע מקביעת מחיר על ידי משרד התקשורת. החברה יזמה הפחתה במחיר הסיטונאי בעת שחתמה על הסכם IRU עם פרטנר שהיה נמוך משמעותית ממחירי השוק הסיטונאי שנקבעו על ידי המשרד, והמשרד קיבל זאת. בזק גם יזמה הפחתה במחירי הפיקוח, ואף הודיעה שהיא לא תעדכן את מחירי השוק הסיטונאי בהתאם למדד, כפי שקובעות התקנות, וכל זאת כדי להביא לכך שמשרד התקשורת לא יידרש לקבוע את המחירים בעצמו. הדבר מעיד על כך שבזק חוששת מאוד שהירידה במחירים הסיטונאיים תהיה הפעם משמעותית. מחירי השוק הסיטונאי מתחלקים למחירי השימוש באינטרנט, דהיינו BSA, ומחיר למעבר בתשתיות בזק עצמן. המחיר האקטיבי היום עומד על 72 שקל לפני מע"מ, והמחיר הפסיבי הוא 430 שקל לקילומטר. כאן חשוב להבין שהמחיר הפסיבי כמעט ולא משפיע על בזק. מדובר בסכום יחסית מאוד זניח מבחינתה. המחיר המשמעותי מבחינתה הוא המחיר האקטיבי BSA ששם, אם תהיה ירידת מחירים משמעותית, זה אומר שעשויה להיות למהלך כזה השפעה על כל מחירי האינטרנט, היות והם ישפיעו לא רק על התחרות, אלא גם על מחירי הריטייל של בזק.
















