במשרד התקשורת התקבלו פניות ממספר שחקנים בשוק, הקוראים למשרד לפרסם במהרה את מחירי השוק הסיטונאי (פסיבי ואקטיבי), במסגרת שימוע ציבורי, ולא לנסות להגיע להבנות עם בזק או עם שחקני תשתית אחרים. מאז שנחשף כי במשרד התקשורת שוקלים להגיע להבנות עם בזק על המחירים המעודכנים בשוק הסיטונאי, נודע כי מספר שחקנים החליטו לפעול ולהתריע מפני האפשרות המסתמנת.
לדברי גורמים שעימם שוחחנו, אין למשרד התקשורת סמכות שלא לפרסם שימוע ציבורי בבואו לקבוע מחירים סיטונאיים. זאת ועוד, קביעת מחירים דורשת אישור של משרד האוצר, ולא ניתן יהיה לאשר תעריפים כלשהם בלי שהוא יהיה מעורב ובלי שהתהליך יתבצע בצורה מסודרת.
כל החברות בשוק התקשורת (מפעילים קטנים כגדולים, כולל חברות תשתיות) ממתינות בציפייה דרוכה להחלטת המשרד בנושא, מכיוון שכיום המחירים גבוהים מאוד, וכל ירידה במחיר תסייע להן לשרוד בשוק וליצור תחרות. משרד התקשורת הבטיח שכבר בפברואר יתפרסמו המחירים, אך כעת אנו מצויים כבר בשליש האחרון של חודש מרץ, והמחירים עדיין לא פורסמו. שאלה גדולה נוספת סביב קביעת המחירים בשוק הסיטונאי היא מה יקרה עם תעריפי הפיקוח שמשלמים כיום המפעילים לבזק. זו מציבה אנשים מטעמה שאמורים לפקח על עבודת הקבלנים, וגובה על כך כ-1,500 ש"ח ליום עבודה למפקח. תעריפים אלה נקבעו על ידי משרד התקשורת, והם מהווים מס מיותר שהמשרד נדרש לבטלו לחלוטין.
















