התהליך לסגירת רשתות הנחושת והקואקס של בזק והוט מתחיל. החברות הגישו בקשה למשרד התקשורת לפטור מפריסה באזורים מסוימים שבהם הן יפרסו סיבים אופטיים. מדובר בשלבים ראשונים של המהלך, ויש עוד דרך ארוכה עד שהחברות יוכלו להימנע לחלוטין מפריסת נחושת וקואקס. עם זאת, התהליך בנוי באופן מדורג, וניתן יהיה לבדוק את ההשלכות של המהלך ולוודא כי הוא אינו טומן בחובו בעיות בלתי צפויות.
הפנייה של בזק והוט היא לוועדה מיוחדת במשרד התקשורת, שאמורה לדון בבקשות. החברות מגישות בקשות לפטור מפריסת נחושת וקואקס בשכונות ספציפיות, ומשרד התקשורת אמור לעקוב ולוודא שאין פגיעה בשירותים השונים ושניתן לספק חלופות טובות לכל מה שסופק באמצעות התשתיות הישנות.
כמו כן, החברות מתחייבות לא לגבות תעריפים גבוהים על שירותים שסופקו בעבר על תשתית ישנה ועתה יעברו לתשתית סיבים אופטיים.
נזכיר שהתהליך אינו פשוט, היות ובזק בעיקר תידרש למצוא פתרונות לשירותים שעד עתה סופקו על גבי נחושת כמו למשל תקשורת חירום למעליות, שערים חשמליים וכו' – באמצעות סיבים אופטיים.
















