משרד התקשורת פועל להסדרת תעריפי הפיקוח בבזק, ול – zmanavir נודע כי המשרד פנה לאחרונה לבזק בבקשת מידע בקשר לתעריפים שהחברה גובה. מדובר על תעריפים שנקבעו לפני מספר שנים כפשרה בין בזק למשרד התקשורת מבלי שנעשתה עבודה מסודרת שתקבע את המחיר על בסיס נתונים כלשהם.
תעריפי הפיקוח של בזק עומדים היום על כ – 1,500 שקל לפיקוח ליום עבודה. המחיר הופחת מ – 1,900 שקל ביוזמת בזק שחששה שהמחירים ייקבעו על ידי משרד התקשורת במסגרת קביעת המחירים בשוק הסיטונאי, ולכן הזדרזה להפחית את המחיר מתוך ניסיון לגרום למשרד שלא יפעל ולא יוריד את המחיר בעצמו.
אלא שבמשרד התקשורת הגיעו למסקנה שהמחיר גבוה מאוד, וזאת בעקבות תלונות חוזרות ונשנות של מפעילים שמשתמשים בתשתית בזק ונדרשים לשלם הון רק לפיקוח עבור כל יום עבודה כזה.
אבל מה שחשוב בנקודה הזו היא שהמשרד הגיע למסקנה שהמחיר לא יכול להיות מקור רווח לבזק אלא מבוסס עלות, ולכן דרש מהחברה לחשוף את כל העלויות הכרוכות בהעסקת עובדי הפיקוח, כדי שיוכל לקבוע מחיר סביר והגיוני.
נזכיר שבזק בתחילת הדרך של השוק הסיטונאי הפעילה טכנאים כאנשי פיקוח אבל מהר מאוד הבינה שאין שום הצדקה כלכלית לכך כיוון שהיא צריכה את הטכנאים במקומות יותר חיוניים, ולכן עברה להעסיק חברות כוח אדם שהן אלה שמספקות לה את כוח האדם לעבודות הפיקוח.
















