בזק מדווחת הבוקר על ביקושים גדולים לחיבור טלפונים קוויים בהיקף של מאות אחוזים. הטריגר לביקושים לטענת החברה מגיע מהמלצתו של יונה יואב ראש עיריית חיפה שהתריע בישיבת מועצת העיר כי לאור ההתפתחויות הביטחוניות כדאי לתושבים להתקין טלפונים קוויים בדירות ובממ"דים מחשש לקריסת מערכות הטלפונים הסלולריים.
החברה מסרה כי הגידול נרשם לא רק בחיפה אלא בכל הארץ, אך חיפה באופן טבעי רושמת את הגידול הגבוה ביותר – ממוצע שבועי של 364% יותר הזמנות לחיבור של טלפונים קוויים לעומת 8 השבועות הקודמים.
הגידול בביקוש החל כבר ביום ראשון שעבר כאשר יהב התריע ונתן את המלצתו עם עלייה מתונה של 191%. למחרת (שני) הביקוש כבר גדל ב-591% והשיא נרשם ביום רביעי עם ביקוש שיא של 791% יותר הזמנות לעומת 8 השבועות הקודמים.
נזכיר כי בתרחישי הייחוס של רח"ל, ובדרישות ההיערכות של משרד התקשורת מחברות הסלולר – צפון המדינה עשוי במצב של מלחמה להיקלע למצב של עלטה למספר שעות ולכן החברות נדרשות למציאת פתרון לגיבוי סלולרי ל – 12 שעות בשל הפסקות חשמל. נזכיר שטלפוניה מבוססת נחושת יכולה להחזיק מספר שעות ללא חשמל, מפני שישנם מצברים בארונות התקשורת של בזק, אבל גם אז הגיבוי מוגבל ובכל מקרה מדובר גם במצברים שלרוב לא הוחלפו שנים כך שספק אם הם יחזיקו מספר שעות בודדות ללא חשמל.
בשולי הדברים נוסיף, שהביקוש שנרשם כעת לטלפוניה של בזק מייצרת למשרד התקשורת בעיה גדולה בכל הקשור לסגירת הנחושת, היות ומדובר בתשתית חלופית לתקשורת וייתכן שגם לאספקת חשמל במתח נמוך.
גם בשאר הישובים באזור הצפון נרשמה עלייה בביקוש עם עלייה שבועית ממוצעת של 193% כאשר כמו בחיפה ביום ראשון נרשמה עלייה מתונה יחסית בביקוש, עם 88% בקשות לחיבור לטלפון קווי, והיא זינקה ל-303% ביום שני. גם בשאר ימי השבוע הייתה עלייה בביקוש של בין 136%-298%.
מגמת הביקוש הגבוהה לחיבור לטלפונים קוויים, נרשמה גם בשאר הארץ, אך היא מתונה יחסית לחיפה –עלייה שבועית ממוצעת של 168% כאשר ביום ראשון חלה עלייה של 111% ולמחרת היא זינקה כבר ל-206%.
ניר דוד, מנכ"ל חברת בזק: "מאז תחילת המלחמה אנחנו עובדים בכוחות מתוגברים גם לטפל בשירותים השוטפים וכמובן לתת מענה לתשתיות שנפגעו במהלך הלחימה. אנו ערוכים לתת מענה מהיר גם לביקוש ההולך וגדל לחיבור לטלפונים קווים באזור הצפון ובשאר אזורי הארץ".

















ידידי המלומד,
אתה צודק בכך שבמקרה של הפסקת אספקת החשמל לאיזור מסויים המצברים יחזיקו שעות ספורות, אך לא לשם כך יונה יהב אמר את שאמר.
הרשת הסלולרית מתבססת על גלי רדיו, דבר שניתן בקלות לשבש, ראה מה גורמי הביטחון בישראל עשו ל-gps, רשת קווית לעומת זאת צריכה להיפגע פיזית.
לשם ההשוואה, משבש רשת סלולארית בגודל של פיקנטו בגבול לבנון ישבית לך את רשתות הסלולר עד חיפה ועמק יזראל ואפילו דרומה משם. על מנת שתושבת הרשת הקווית של בזק/הוט/פארטנר/סלקום/וכו' נידרש פגיעות מדויקות בעשרות אם לא מאות של נקודות.
יונה התנסח בצורה שהאדם הפשוט יבין ולא נכנס לעולם הטכני כפי שכתבתי מעלה
ידדי היקר בן רפאל, זה ממש לש משנה. מה יהב התכוון היה כמובן הפסקות סולריות בשל גיעה בתשתיתות התרנים , מה שקשה לעשות לרשת הנוכחית של בזק כי המרכזות הפיזיות נעלמו ברובן.
ולגבי שיבושים סלולריים -אם זה יתרחש אז ללבנון תלא תהיה יותר שום רשת סלולרית עד מתי שישראל תרצה, אם הפגיעות יהיהו יותר חמורות אז לכל לבנון לא יהיה חשמל לכמה שבועות, והמבין יבין משהו