משרד התקשורת מעדכן באופן רשמי שהשנה בכוונתו לדון בביטול ההפרדה המבנית בבזק. הדבר בא לידי ביטוי במסגרת כנס שנערך היום בהשתתפות כלל עובדי המשרד במעמד שר התקשורת, שלמה קרעי, ומנכ״לית המשרד, ענבל משש, ובהובלת אגף אסטרטגיה וחדשנות ומינהל הון אנושי בכנס שדן בתוכניות העבודה המפורטות לשנה.
כפי שנחשף ב – zmanavir נושא ההפרדה המבנית בבזק https://zmanavir.co.il/internet/23577/ יידון בעקבות בקשות חוזרות ונשנות של הנהלת החברה ובעלי השליטה, והדבר התאפשר לאחר שוועד העובדים הגיע להבנות מסוימות מול בעלי השליטה בבזק קרן סרצ'לייט. נזכיר שלפני מספר חודשים ועד העובדים בבזק וב – yes הודיעו כי הנושא לא יידון כל עוד לא הוסדרו הסכמים מפורטים מול ועדי העובדים.
במסגרת הכנס הציג שר התקשורת את חזונו בתחום התשתיות, תחום השידורים, הגברת התחרות ואת עיקרי ההישגים של המשרד בחודשים האחרונים- הפחתת מחירי השוק הסיטונאי, מהפכת ה-eSIM הרחבת הפריסה של סיבים אופטיים, הקמת אתרי סלולר, חוק ״אלג׳זירה״, הסרת חסמי ייבוא ועוד.
בהמשך לדבריו, הציגה המנכ"לית את עיקרי תוכנית העבודה לשנת 2024, בדגש על האתגרים וההזדמנויות העומדים בפני המשרד בשנה הקרובה בהתאם לחזונו של השר ששנת 2024 תהיה "שנת הסלולר", שבה יקודם כיסוי מיטבי ונאיץ את פריסת דור 5 בסלולר.
דגשים נוספים בתכנית נוגעים להגברת התחרות, עידוד ערים חכמות, המשך תהליך הפרטת הדואר, בחינה תמידית של רגולציה קיימת אל מול שוק משתנה, בחינת הצורך בהפרדה מבנית בבזק והמשך היערכות המשרד לתרחישי הייחוס במלחמה.
כמשרד המעודד תשתיות מתקדמות ופועל למיצובה של מדינת ישראל כשחקן מרכזי בחזית הטכנולוגיה העולמית, הוחלט השנה לקיים את הכנס בסימן AI תחת הכותרת – ״כשבינה מלאכותית פוגשת את משרד התקשורת והופכת לכלי ניהולי״.
בתוך כך, במהלך הכנס נחשפו עובדי ועובדות המשרד, לכלי AI חדשניים, במסגרת הרצאה אינטראקטיבית, מאת המרצה ארז רובינשטיין. לאחר ההרצאה השתמשו העובדים בכלים באמצעות התנסות מעשית והציגו בצורה חדשנית ומתקדמת את משימות הליבה בתוכניות העבודה.
















