קבוצת ספקיות האינטרנט, הכוללת את גילת טלקום, טריפל סי, אינטרנט רימון ו-099 פרימו תקשורת, אשר התאגדו במטרה להיאבק בהחלטת משרד התקשורת שלא להפחית את תעריפי האינטרנט בשוק הסיטונאי, פנתה למשרד בדרישה להורות לבזק לחשוף את מחירי ההסכם שלה עם פרטנר. במסגרת ההסכם, פרטנר רוכשת 120 אלף קווי אינטרנט במחיר מופחת.
על פי הנטען במכתב, בזק התקשרה בהסכם עם חברת פרטנר לאספקת שירותי גישה מהירה לאינטרנט (המכונים BSA) על גבי רשת הסיבים המתקדמת של בזק, וזאת במחיר הנמוך משמעותית מהתעריף שנקבע בתקנות משרד התקשורת. ספקיות האינטרנט טוענות כי בהתאם למדיניות שקבע המשרד בנושא שירותי השוק הסיטונאי, חברת בזק, כבעלת תשתית, מחויבת לספק את שירותיה הסיטונאיים בתנאים שוויוניים ובלתי מפלים לכל ספקי השירותים. בכלל זאת, חברת בזק מחויבת לפרסם את התעריפים המוצעים על ידה לשירותי השוק הסיטונאי, והיא מנועה מלתת הנחות לפי גודל ההזמנה על השירותים הסיטונאיים שאותם היא מספקת.
קיימות הערכות שונות לגבי המחיר הריאלי לקו שמשלמת פרטנר לבזק. יש הטוענים כי המחיר עומד על כ-50 שקלים לקו לחודש, ויש הטוענים כי מדובר במחיר נמוך אף יותר. על רקע השימוע שערך משרד התקשורת וההחלטה שלו להשאיר את המחיר הסיטונאי הישן ללא שינוי (72 שקלים לפני מע"מ), החברות מתכוונות גם לעתור לבג"ץ ברגע שהמשרד יפרסם את החלטתו הסופית בתום השימוע.
ספקיות האינטרנט מבקשות ממשרד התקשורת להתערב בנושא בהקדם, בטענה שהתנהלותה של בזק פוגעת בתחרות ההוגנת בשוק. הן מדגישות כי פנייתן אינה מהווה ויתור על כל זכות או טענה בסוגיה זו, לרבות לגבי הליך עדכון התעריפים שבו מעורב המשרד בימים אלה.
יש לציין כי המשרד הציג החלטה נוספת בשימוע, המפחיתה את מחירי השימוש בתשתיות הפסיביות של בזק, במקביל למחירי ה-BSA.
















