משרד התקשורת צפוי לאשר היום לחברות הסלולריות את התוכניות במסגרת פרויקט "הגנרציה". עם זאת, ישנן חברות שעדכנו את משרד התקשורת כי בחלק מהאתרים הן לא יצליחו לעמוד בלוחות הזמנים של הפרויקט, שנקבעו לסוף יולי הקרוב.
גורמים במשרד התקשורת מציינים כי אי-עמידה בלוחות הזמנים היא דבר שהם לא יהיו מוכנים לקבל, שכן החברות כבר קיבלו דחייה של חודש לסיום הפרויקט. לטענתם, אם הפרויקט לא יושלם עד למועד החדש, הוא יאבד ממשמעותו. אותם גורמים ציינו גם כי הפרויקט נקבע בתיאום עם רשות החירום הלאומית (רח"ל).
"הגנרציה" הוא שם קוד לפרויקט לאומי לגיבוי אנרגטי של אתרים סלולריים. בשל תרחישי ייחוס המעלים חשש לפגיעה באספקת החשמל, התבקשו החברות הסלולריות לתגבר אתרים נבחרים באזורים מסוימים בפתרונות אנרגיה שיאפשרו להם לפעול ברציפות למשך 12 שעות ויותר. הממשלה מסייעת במימון חלקי של העלויות הכרוכות בכך.
המשך הרחבת הפרויקט לאזורים נוספים ברחבי הארץ תלוי בהקצאת מימון נוסף מצד משרד האוצר, אולם נכון לעכשיו, נראה כי סיכויי המימון נמוכים.
















